اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور بین‌الملل مؤتلفه اسلامی:

تحریم نفتی ایران سیاستی شکست خورده است

خبرگزاری فارس: معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: تحریم نفتی جمهوری اسلامی ایران سیاستی شکست خورده و غیرقابل اجرا است.

تحریم نفتی ایران سیاستی شکست خورده است

حمیدرضا ترقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با وجود زمزمه‌هایی برای تحریم نفتی ایران از جانب کشورهای بلوک شرق اظهار داشت: اکثر کشورهایی که سال‌هاست از ایران نفت می‌گیرند براساس فرمول نفت ایران پالایش‌های خود را انجام می‌دهند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: تغییر فرمول پالایش در این کشورها براساس نفت یک کشور دیگر مستلزم هزینه‌های سنگین و خسارت زیاد اقتصادی است.

وی افزود: این تغییر فرمول نیاز به صرف زمان زیاد برای تغییر ساختار و سیستم پالایشگاه‌ها دارد که مدت زمانی بیش از یک سال به طول می‌انجامد.

ترقی ضمن شکست خورده دانستن سیاست تحریم نفتی ایران اظهار داشت: تحریم نفتی ایران برای کشور ما مشکل‌ساز نیست بلکه خسارت و زیان اصلی در این صورت، متوجه خود کشورهایی است که نفت ایران را تحریم کرده‌اند.

معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: در شرایط تحریم نفت ایران قیمت نفت افزایش زیادی پیدا می‌کند و کشورهایی که ناچار به خریداری نفت هستند ناچار به تهیه نفت با قیمت گزاف بوده و این امر نه تنها برای ایران مشکل‌ساز نیست بلکه از جهاتی می‌تواند به نفع ایران نیز باشد.

وی با بیان این مطلب که دشمنان چاره‌ای جز پذیرش ایران هسته‌ای براساس تولید انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای ندارند، اظهار داشت: با وجود اظهار نگرانی‌های شدید کشورها به سبب بستن تنگه‌هرمز از جانب ایران و هم‌چنین اطلاع از اینکه تحریم نفت ایران خسارت سنگینی را متوجه کشورهای تحریم کننده می‌کند، دشمنان چاره‌ای جز پذیرش ایران هسته‌ای ندارند.

ترقی ادامه داد: کشورهای جهان تاب تحمل خسارات ناشی از تحریم و فشار به جمهوری اسلامی ایران را ندارد و حتی در شرایط تحریم ایران، شرکت‌های نفتی و اقتصادی کشورهای تحریم کننده نیز علیه سران دولت خود برای شکستن تحریم‌ها اعتراض و طغیان می‌کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: حتی در صورت اجرای تحریم نفتی ایران با توجه به زمان‌بر بودن اجرا و تنظیم و تطبیق کشورهای خریدار نفت ایران با نفت کشور دیگر، ایران فرصت زیادی برای یافتن بازارهای متعدد و مناسب برای انجام معاملات نفتی در دست دارد.

وی ادامه داد: طرح تحریم نفتی ایران یک طرح شکست خورده و غیرقابل اجرا است که در حال حاضر نیز تعداد بسیار زیادی از کشورها زیر بار قبول این تحریم نبوده و حاضر نیستند خسارت‌های ناشی از آن را متقبل شوند.

انتهای پیام/م10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول