اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

نسل جوان دنیا خود را نیازمند تفکر بلند انقلاب می‌داند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم گفت: بسیاری از نسل جدید در کشور‌های مختلف که به دنبال احقاق حقوقشان هستند به طور مستقیم و غیرمستقیم خود را نیازمند تفکر بلند فرهنگی و مذهبی انقلاب اسلامی ایران می‌دانند.

نسل جوان دنیا خود را نیازمند تفکر بلند انقلاب می‌داند
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب انصاری در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: با وجود محدودیت فضا، نمایشگاه خوبی به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برپا شده است.
وی با اشاره به حضور ناشران داخلی و خارجی حاضر در دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه اظهار داشت: وجود ناشرانی از داخل و خارج کشور در این نمایشگاه که بعضا قدمت طولانی در حوزه چاپ و نشر دارند و از مجموعه‌های پرسابقه در حوزه کتب دینی هستند نشان‌دهنده این است که این نمایشگاه با درایت، مطالعه و انتخاب شکل گرفته است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم با بیان اینکه مجموعه کتبی که در این نمایشگاه عرضه شده است بخشی از نیاز تحقیقاتی و مطالعاتی محققین و پژوهشگران حوزه فرهنگ دینی را تامین می‌کند، تنوع آثار عرضه شده را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد: برخی از ناشران با بیش از 100 و حتی 200 عنوان کتاب در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند و این امر نشان می‌دهد که خوشبختانه این ناشران با سرمایه‌های اصلی‌ خود در دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه حاضر شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه هم در حوزه‌های انحصاری و تخصصی و هم در حوزه‌های عمومی کتاب در معرض دید علاقمندان قرار گرفته‌ است، ابراز داشت: در مجموع فرصت مطالعاتی مناسبی برای بازدیدکنندگان دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه فراهم شده است.
عرب انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ماهیت دینی و فرهنگی دارد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران امروز مورد رجوع مردم دنیا قرار گرفته است.
وی افزود: بسیاری از نسل جدید در کشور‌های مختلف، چه‌ آن نسلی که امروز در بیداری اسلامی نقش‌آفرینی می‌کند و چه نسلی که در جوامع اروپایی و آمریکایی به دنبال احقاق حقوقشان هستند به طور مستقیم و غیرمستقیم خود را نیازمند تفکر بلند فرهنگی و مذهبی انقلاب اسلامی ایران می‌دانند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم با بیان اینکه ما باید در جایگاهی باشیم که پیام انقلاب، شهدا و ایران اسلامی را به مردم دنیا برسانیم، تاکید کرد: رساندن این پیام طبیعتا ابعاد، زمینه‌ها و اسباب مختلفی دارد که انتشار کتاب و مجموعه‌های علمی از جمله این اسباب و زمینه‌ها است.
وی تاثیرگذاری کتاب را ماندگار دانست و افزود: آنهایی که از راه مطالعه و تحقیق موفق به انتخاب راه و مسیر خود شده‌اند ماندگارترند.
عرب انصاری تصریح کرد: ما وظیفه داریم انتشارات داخلی را با رویکرد رفع نیاز پرسشگران جهانی و رفع شبهات، سئوالات و ابهاماتی که این روزها در داخل و خارج نسبت به مسائل دین و انقلاب ایجاد می‌شود، پیگیری کنیم.
وی خاطر نشان کرد: طبیعتا در این راستا نیازمند یک فعالیت هدفمند هستیم تا بتوانیم از طریق آن، به نیاز مطالبه‌کنندگان و پرسشگران جهانی پاسخ دهیم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم با بیان اینکه ظرفیت و قابلیت پاسخگویی به نیاز‌های جهانی از طریق چاپ کتاب در کشور وجود دارد، ابراز داشت: ما باید هم از ظرفیت داخلی و هم از ظرفیت‌های بیرونی استفاده کنیم و زمینه ارتباط تفکر دینی با کسانی که دنبال پاسخ سئوالات خود هستند را فراهم کنیم.
وی در ارتباط با حمایت استانداری از برنامه‌های مختلف در استان اظهار داشت:‌ دستگاه‌های اجرایی در استان مجموعه واحدی هستند که تنها ماموریت‌های تعریف شده آنها متفاوت است.
عرب انصاری با بیان اینکه تفاوتی بین دستگاه‌های فرهنگی، دستگاه‌های اجرایی و مدیریتی استان نیست،‌ بیان داشت: همه به دنبال یک ماموریت‌های اساسی و تعریف شده‌ای هستیم که گاهی این ماموریت بر روی دوش اداره‌کل ارشاد و گاهی بر روی دوش دستگاه دیگری است.
وی با اشاره به اینکه مجموعه استانداری همواره از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی پشتیبانی می‌کند، اظهار داشت: طبیعتا هر اقدام فرهنگی در استان که زمینه‌های اجتماعی و سیاسی هم پیدا می‌کند با هماهنگی‌های قبلی استانداری انجام می‌شود و استانداری هم متناسب با آن نیازها آمادگی پیدا می‌کند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی امروز جزو اولویت‌های نخست ما است، خاطر نشان کرد: ساحت مقدس شهر قم اقتضا می‌کند که اینگونه فعالیت‌ها اولویت کار باشد و بر همین اساس بود که مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد، مدیر حوزه‌ علمیه، استاندار قم، امام جمعه قم و بسیاری از علما و بزرگان استان به شکل فاخری برگزار شد.
وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه، بر لزوم برگزاری این نمایشگاه در سال‌های آینده تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه این نوع فعالیت‌ها مورد علاقه علما، طلاب، دانشجویان و فرهنگیان است باید در سال‌های آتی مجددا تکرار شود.
عرب انصاری با تاکید بر اینکه فعالیت‌هایی که در این راستا انجام می‌شود باید ترویج شود و گسترش پیدا کند، تصریح کرد: آینده روشنی برای قم در ساخت فعالیت‌های چاپ و نشر پیش‌بینی می‌کنیم که با راه‌اندازی شهرک چاپ و نشر ان‌شاءالله این هدف محقق خواهد شد.
وی تاکید کرد: هماهنگی بین مجموعه انتشاراتی و هماهنگی بین ماموریت‌هایی که ما در زمینه نشر داریم می‌تواند آینده خوبی را برای قم رقم بزند و این مهم منحصر به شهر قم است زیرا زمینه‌هایی که در این باب در قم وجود دارد منحصربه‌فرد است.
انتهای پیام/خ۱۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول