اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین تأکید کرد

ضرورت سیاست‌گذاری برای توسعه پایدار شهرها با مشارکت شهروندان

خبرگزاری فارس: شهردار قزوین بر ضرورت سیاست‌گذاری برای توسعه پایدار شهرها با مشارکت شهروندان تأکید کرد.

ضرورت سیاست‌گذاری برای توسعه پایدار شهرها با مشارکت شهروندان
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، مسعود نصرتی در مراسم دوره آموزشی ملی ـ منطقه‌ای اصول بودجه‌نویسی و اجرای بودجه در شهرداری‌ها که با حضور مدیران مالی شهرداری‌های بالای 100 هزار نفر در فرمانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: سیاست‌گذاری برای رسیدن شهرداری‌ها به توسعه پایدار شهری باید در یک جمع گروهی توسط کارشناسان انجام شود و همچنین باید این سیاست‌گذاری با نگاه اجتماعی، فرهنگی و با مشارکت شهروندان باشد تا به توسعه پایدار واقعی دست پیدا کنیم.
شهردار قزوین با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه پایدار همکاری شهروندان یکی از ضرورت‌های اصلی است، افزود: مدیریت شهری قزوین نیز برای رسیدن به توسعه پایدار ابتدا کلمه "مدیریت واحد شهرداری" را به "مدیریت متحد شهری" تغییر داد تا بتواند از همکاری همه کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استفاده کند.
وی با اشاره به ضرورت برگزاری این دوره‌های آموزشی اظهار امیدواری کرد‌ برگزاری دوره‌های آموزشی ملی ـ منطقه‌ای در همه زمینه‌ها موجب ارتقای توان علمی و اجرای مدیران شود.
نصرتی به تشریح توضیحات درباره برخی از مشکلات بودجه‌نویسی پرداخت و بیان کرد: برای تهیه دفترچه املاک هفت نفر که سه نفر از اعضای شورای شهر و چهار نفر از دستگاه‌های اجرایی هستند، حضور می‌یابند و از شهرداری که بزرگ‌ترین بهره‌بردار از این دفترچه است در این جمع حضور ندارد که بارها این موضوع مطرح شده است.
نصرتی ادامه داد: ارزش‌گذاری در این دفترچه به گونه‌ای نیست که به انتظارات شهرداری پاسخ دهد تا بتوان برنامه‌ریزی مناسبی برای توسعه پایدار انجام داد.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش توانمند‌سازی شهرهای کوچک گفت: شهرهای موفق فقط مختص شهرهای بالای یک‌صد هزار نفر نیست، بلکه شهرهای زیر هزار نفر هم می‌توانند با جذب سرمایه‌گذار برای خود درآمدهای پایدار به وجود  آوردند که در این همایش به طور کامل به این موضوع پرداخته شد.
نصرتی با تاکید بر تدوین و تنظیم آیین‌نامه برای ورود بخش خصوصی برای جذب سرمایه‌گذار که درآمد پایدار را برای شهرها به همراه دارد، بیان کرد: برخی از شهرها در این زمینه وارد مذاکره شدند و مشکلات را برطرف کردند.
وی با اشاره به ناملایمات اقتصادی و ارزش زمان برای شهرداری برای کسب درآمد اظهار کرد: به یاد داریم که تاکنون چند‌ دوره ما با ناملایمات اقتصادی و رکود و رونق ساخت و ساز مواجه شدیم و این روال باز هم خواهد بود، بر این اساس ضروری است مدیران شهری برای رسیدن به درآمد پایدار از زمان بهترین استفاده را کنند تا تحت تأثیر این ناملایمات قرار نگیرند.
وی تأکید کرد: شهرداری‌ها به ویژه شهرهای بالای هزار نفر باید شیوه‌های نوین سرمایه‌گذاری را در دستور کار خود قرار دهند تا بتوانند از شهرهای موفق باشند.
نصرتی با بیان اینکه شهرداری‌ها نتوانستند به خوبی از تجربیات همدیگر استفاده کنند، بیان کرد: با برگزاری این نوع دوره‌ها شهرداری‌ها می‌توانند از نتایج عملکرد یکدیگر مطلع باشند و این موضوع نیاز به پیگیری سازمان شهرداری‌ها دارد تا هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.
وی به مشکلات مباحث مالیاتی برای شهرداری‌ها پرداخت، گفت: در پرداخت مالیات اختلاف نظرها بین شهرداری و سازمان مالیات وجود دارد، البته شهرداری به دنبال این نیست که مالیات ندهد بلکه اگر به درستی مالیات برای شهرداری‌ها تعریف شود شهرداری در پرداخت مالیات همکاری خواهد کرد چرا که کمک به خزانه دولت است.
وی با تأکید بر ادامه برگزاری مباحث آموزشی به روز بیان کرد: شهرداری‌ها به برخی از مباحث روز نیاز دارند تا برخی از مشکلات مدیریتی را برطرف کنند بر این اساس امیدواریم این دوره‌ها ادامه پیدا کند و نتیجه آن بهتر شدن اداره شهر باشد.
این دوره آموزشی دو روزه توسط دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین و با هماهنگی سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور برگزار و امروز به کار خود پایان داد.
انتهای پیام/ج30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول