اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل خبر داد

15 بهمن آخرین فرصت تدوین تعرفه عوارض

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: شورا و شهرداری‌های استان فرصت دارند تا 15 بهمن ماه امسال تعرفه عوارض خود را تدوین و تصویب کرده و اطلاع‌رسانی کنند.

15 بهمن آخرین فرصت تدوین تعرفه عوارض
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل ایرج بیگدلو عصر پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار داشت: باید در این زمینه فرمانداری‌ها و کمیته‌های تطبیق مصوبات شورا دقت کنند تا تعرفه عوارض مطابق با سیاست ابلاغی دولت و با رقم متعارف تصویب و به اطلاع مردم برسد.
وی با اعلام اینکه این امر نباید به تأخیر بیفتد، تصریح کرد: کمیته‌های انطباق در فرمانداری‌ها بایستی تک‌تک بندهای دفترچه تعرفه عوارض را مطالعه و ارزیابی کنند تا مبادا موارد غیر قانونی در تصویب تعرفه‌ها اعمال نظر شود.
بیگدلو با انتقاد از برخی مصاحبه‌ها و انتقادهای انجام شده در مورد ممانعت از فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه شهری خاطرنشان کرد: ما باید واقع‌بینانه و درست و منطقی اظهار نظر کنیم چراکه ما هرگز به دنبال فرار سرمایه‌گذاران نیستیم بلکه این تعرفه غیر متعارف بخش‌های مختلف از جمله گردشگری است که سبب می‌شود سرمایه‌گذاران فراری شوند.
این مسئول ضرورت اعمال 50 درصد تخفیف در بحث عوارض را برای سرمایه‌گذاری‌های حوزه گردشگری و خدماتی یادآور شد و اضافه کرد: در برخی از استان‌ها در محاسبه تعرفه عوارض ضریب در نظر گرفته شده حدود یک و یا نیم درصد است در حالی که در برخی از شهرستان‌ها این ضریب را تا 28 درصد در نظر گرفته‌اند.
 
* قیمت منطقه‌بندی رعایت شود
به گزارش فارس، معاون عمرانی استاندار اردبیل بحث قیمت منطقه‌بندی را یادآور شد و ادامه داد: برخی نرخ‌گذاری‌ها و قیمت‌بندی منطقه‌ای در استان اردبیل نیاز به بازنگری دارد چراکه هیچ همخوانی با ارزش منطقه‌ای و محاسبه سودهای اقتصادی وجود ندارد.
بیگدلو گفت: در برخی فضاهای تجاری که ارزش منطقه‌ای بالاست، قیمت‌گذاری‌ها پایین است در حالی که در برخی از مناطق نیز برعکس این وضعیت را شاهد هستیم که نیازمند اصلاح و بازنگری در این حوزه هستیم.
وی همچنین خواستار توجه دستگاه‌های اجرایی به پرداخت دیون شهرداری‌ها شد و افزود: همه دستگاه‌ها باید در ساخت و ساز خود به اخذ پروانه اقدام کنند و حق و حقوق شهرداری را به درستی و شایستگی بپردازند.
بیگدلو با اعلام اینکه برخی دستگاه‌های دولتی این موضوع را نادیده گرفتند، اظهار داشت: ما نیز برخی اقدامات شهرداری‌ها را در حوزه تهدید و پلمب کردن فعالیت‌ها جالب و درست نمی‌دانیم اما از سوی دیگر به شهرداری‌ها حق می‌دهیم که حق و حقوق خود را از دستگاه‌های بدهکار مطالبه کنند.
وی خطاب به مدیران اجرایی دستگاه‌ها تصریح کرد: نماینده‌ای از دستگاه‌های اجرایی با نشست تعاملی با شهرداری‌ها باید نحوه پرداخت و زمان دقیق تسویه حساب را محاسبه کنند و به یک توافق واقعی برسند.
معاون عمرانی استاندار اردبیل در ادامه خواستار رعایت مقررات پدافند غیرعامل در اجرای طرح‌های عمرانی شد و خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه دستگاه‌های عمرانی در ساخت و سازهای خود علاوه بر رعایت نقاط فنی و توجیه اقتصادی و اجتماعی پروژه‌های خود باید رعایت مقررات پدافند غیرعامل را نیز در دستور کار خود قرار دهند.
انتهای پیام/آ20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول