اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل:

تعرفه عوارض متناسب با وضعیت اقتصادی جامعه تدوین شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: شهرداری‌ها در تدوین تعرفه عوارض برای سال آینده باید وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را لحاظ کنند.

تعرفه عوارض متناسب با وضعیت اقتصادی جامعه تدوین شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو عصر امروز در سمینار فرمانداران، بخشداران و شهرداران استان اردبیل اظهار داشت: کشور ما امروز در یک موفقیت بی‌نظیر اقدام به فرو نشاندن هواپیمای جاسوسی آمریکا کرده که این موفقیت بعد از حمله هکری 70 هزار سایت بیگانه در زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها برای به تأخیر انداختن اجرای آن از جمله موفقیت‌های بی‌نظیری برای ایران به شمار می‌رود که در جنگ نابرابر سایبری و رسانه‌ای توانسته است بر دشمنان غلبه کند.
وی به عجز و ناتوانی نظام‌های غربی در توصیف موفقیت‌های نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی در مسیر عزتمند خود تمام توطئه‌ها و ترفند دشمن را به فرصت بالندگی تبدیل کرده که عمران و آبادانی سال‌های اخیر حکایت از این هوشمندی و تدبیر درست دارد.
بیگدلو در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که شهرداران در همراهی و تعامل مثبت با شوراها باید براساس دستورالعمل دولت و وزارت کشور بودجه سال آینده را به سرعت تدوین و تصویب کنند، خاطر نشان کرد: در این زمینه اگر موارد مغایر با قانون اعمال شود، فرمانداران موظف هستند با کنترل به موقع تذکرات و توصیه‌های لازم را به شورا و شهرداری در رعایت اصول و مقررات داشته باشند.
این مسئول ایجاد وحدت رویه در برقراری تعرفه‌های حفاری در حوزه‌های مختلف را از سوی شهرداران یادآور شد و تصریح کرد: این کار باید به گونه‌ای انجام شود تا در تمامی شهرها براساس فهرست‌هایی که اعلام شده تعرفه یکسانی برای حفاری‌ها و ترمیم آن در نظر گرفته شود به طوری که شهرداری‌ها نباید منابع حاصله از این بابت را جز منابع درآمدی خود محسوب کرده و در ردیف درآمد سالانه خود محاسبه کنند چرا که این کار در تخصیص اعتبار از محل ماده 180 برای آنها مشکلاتی را به وجود می‌آورد.
وی خواستار پرداخت دیون کارگران در برخی از شهرداری‌ها و رفع برخی از تأخیرها در این زمینه شد و اضافه کرد: با انضباط مالی و کنترل هزینه‌های جاری می‌توان حقوق کارگران و کارکنان شهرداری را به موقع پرداخت کرد که در این زمینه اصول مطالبات از دستگاه‌های مختلف نیز کمک‌کاری برای این امر می‌باشد.
معاون عمرانی استاندار اردبیل از تمام دستگاه‌های اجرایی استان خواست بدهی خود را به شهرداری‌ها در اولین فرصت زمانی پرداخت کنند و در اخذ پروانه برای کارهای عمرانی و اجرایی خود نیز به مقررات پایبند باشند چرا که پرداخت به موقع بهتر از آن است که مطالبات از طریق کمسیون ماده 77 وصول شود.
وی هرگونه رفتار چکشی در این زمینه را ناروا دانست و گفت:‌ با چندین بار اخطار به دستگاه دارای بدهی بالا می‌توان از طرق دیگر به وصول مطالبات اقدام کرده و در این زمینه کارها و برنامه‌های قانونی را انجام داد.
بیگدلو در ادامه سخنان خود توافق با مالکان را در وصول حق و حقوق شهروندان در بسیاری از حوزه‌ها از سوی شهرداران ضروری اعلام کرد و افزود: در این حوزه اگر حق و حقوق عمومی مردم ادا شود، شهرداری‌ها می‌توانند از برخی سخت‌گیری‌های خود جلوگیری کنند.
وی در پایان سخنان خود از تغییر زمان برگزاری آزمون استخدامی شهرداری‌ها از 25 آذر ماه به 16 دی ماه خبر داد و خطاب به شرکت‌کنندگان اعلام کرد که در مهلت مقرر به ویرایش اطلاعات در سامانه مورد نظر اقدام کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول