اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتباری بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان

ذاکراصفهانی: 5500 پروژه عمرانی در اصفهان در حال اجراست

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: با اعتباری بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان بیش از 5هزار و 500 پروژه عمرانی در بخش‌های مختلف در استان در حال اجرا است.

ذاکراصفهانی: 5500 پروژه عمرانی در اصفهان در حال اجراست
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی ظهر امروز در چهارمین همایش آموزشی ویژه مدیران استان اظهار داشت: سال جاری متفاوت‌تر از سال‌های گذشته از لحاظ مسائل اقتصادی و پیشرفت‌های علمی در داخل کشور بوده است.
وی اضافه کرد: در سایر کشور‌ها نیز جهان شاهد حوادث مهمی مانند بیداری اسلامی در کشور‌های عربی و گسترش تورم و بیکاری در کشور‌های غربی با عنوان جنبش وال‌استریت بوده است.
استاندار اصفهان به هوشمندانه بودن نام‌گذاری سال جاری به عنوان سال جهاد اقتصادی توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: این مسائل و افزایش غیر‌منطقی طلا، ارز و تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران هوشمندانه و کارشناسانه بودن این موضوع را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در استان تصریح کرد: در حال حاضر حدود 13 ماه از اجرای این طرح می‌گذرد و این طرح مسیر رو به بهبود فضای تولید، کسب و کار، اصلاح معیشت خانوار‌ها و توسعه و آبادانی کشور را به دنبال دارد.
ذاکر اصفهانی با اشاره به اینکه در سطح استان حدود 4 میلیون و 500 هزار نفر مشمول دریافت یارانه‌های نقدی هستند، افزود: این افراد طی 10 مرحله بالغ بر 2 هزار و 400 میلیارد تومان یارانه دریافت کرده‌اند.
وی با اشاره به نتایج هدفمند کردن یارانه‌ها در راستای مصرف برق در استان تاکید کرد: پیش از اجرای این طرح متوسط رشد مصرف برق طی سال‌های گذشته هفت درصد بوده اما پس از اجرای طرح هدفمندی‌ها با وجود افزایش 125 هزار مشترک جدید مصرف برق نسبت به سال‌های گذشته 3،5 درصد کاهش یافته است.
استاندار اصفهان ادامه داد: با احتساب این کاهش طرح هدفمندی یارانه‌ها سبب صرفه‌جویی 10 درصدی در مصرف برق استان شده است.
وی با اشاره به افزایش 5،7 درصدی در تعداد خودرو‌های استان بیان داشت: علی‌رغم این موضوع مصرف بنزین در استان از 5 میلیون لیتر روزانه به 4،2 میلیون لیتر کاهش یافته و تعداد جایگاه‌های سوخت CNG در اصفهان از 87 جایگاه به 135 مورد افزایش یافته است.
ذاکر اصفهانی گفت: این موارد تمایل مردم اصفهان را برای سرمایه‌گذاری در سوخت پاک نشان می‌دهد.
وی اظهار داشت: طی 9‌ماهه ابتدای سال جاری در بخش صادرات غیرنفتی بالغ بر 2،4 میلیون تن کالای تولیدی استان به ارزش 1،9میلیارد دلار به خارج از کشور صادر شده که از لحاظ وزن 5 درصد و از لحاظ ارزش معادل 7،9 درصد صادرات غیرنفتی کشور است.
استاندار اصفهان اضافه کرد: پیش‌بینی‌های صورت گرفته در این زمینه نشان می‌دهد که تا پایان سال جاری ارزش صادرات غیرنفتی استان به بیش از 2،5 میلیارد دلار برسد.
وی با اشاره به اینکه مصنوعات طلا، آهن و فولاد، فرش ماشینی، مصنوعات مسی و فرش دستباف از مهم‌ترین اقلام صادراتی استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: کشور‌های امارات متحده عربی، افغانستان، عراق، سوریه، ترکیه، آمریکا و کشور‌های حوزه یورو از عمده‌ترین کشور‌های مقصد کالای تولیدات استان اصفهان هستند.
ذاکر اصفهانی افزود: با اعتباری بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان بیش از 5 هزار و 500 پروژه عمرانی در بخش‌های مختلف در استان در حال اجرا است که در سال گذشته 2هزار و 500 پروژه به بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال جاری نیز حدود یک‌هزار و 800 پروژه دیگر افتتاح می‌شود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در اصفهان در بخش کشاورزی تاکید کرد: با وجود کم‌آبی و خشکسالی‌های اخیر در اصفهان ظرفیت‌های مناسبی در بخش کشاورزی وجود دارد و با وجود تولید شش درصد از محصولات کشاورزی کشور در استان تنها 3درصد از اراضی زراعی کشور به اصفهان اختصاص دارد.
استاندار اصفهان بیان داشت: در سال جاری 153 میلیارد تومان برای افزایش بهره‌وری انتقال و صرفه‌جویی در مصرف آب هزینه شده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول