اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه علمیه استان تهران خبر داد

افتتاح حوزه علمیه خواهران در فیروزکوه

خبرگزاری فارس: معاون اداری مالی حوزه علمیه استان تهران از افتتاح حوزه علمیه خواهران در فیروزکوه خبر داد.

افتتاح حوزه علمیه خواهران در فیروزکوه
سیدجمال‏الدین قادری امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران بیان کرد: یکی از نکات و موضوعات اجتناب‏ناپذیر در کل محله‏ها و شهرستان‏ها و نقاط مختلف کشور با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، تاسیس حوزه علمیه خواهران است.
وی تصریح کرد: تاسیس حوزه‏های علمیه بانوان بر اساس نیاز فرهنگی جامعه صورت می‏گیرد و به این موضوع باید به طور جدی نگاه کرد.
معاون اداری مالی حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: شهرت و اهمیت وجود و تاسیس این مراکز فرهنگی امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست و این مراکز به لحاظ علمی در سال‏های گذشته از رشد بالایی برخوردار بوده‏اند.
قادری تصریح کرد: زنان پابه‌پای مردان در همه عرصه‏ها حضور دارند و 50 درصد از جمعیت جامعه را زنان به خود اختصاص داده‏اند و این موضوع اجتناب‏ناپذیر بودن لزوم احداث مراکز حوزه علمیه خواهران را نشان می‏دهد.
وی تصریح کرد: طرح ایجاد حوزه‏های علمیه خواهران با دستور مقام معظم رهبری به طور رسمی در سال 1357 کلید خورد و فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر مدیریت بر این مراکز به استان‏ها واگذار شده است.
‏قادری اضافه کرد: بررسی‏‏ها و بازدیدهای لازم برای احداث ساختمان حوزه علمیه خواهران در شهرستان فیروزکوه انجام شده ولی تا زمانی که ساختمان مورد نظر آماده شود، با هماهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه، یکی از مدارس به عنوان مکان موقت برای افتتاح حوزه علمیه خواهران در نظر گرفته می‏شود.
معاون اداری مالی حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: فعالیت‏های این مرکز در فیروزکوه در ابتدای امر، از جذب خواهران طلبه در سطح دو (معادل کارشناسی) آغاز می‏شود.
قادری اضافه کرد: حدود پنج سال زمان نیاز است تا خواهرانی که دارای مدرک دیپلم هستند، با رعایت اولویت سنی (24 سال برای افراد متاهل و 22 سال برای مجردها) در این مراکز فرهنگی ثبت‏نام کنند.
وی تصریح کرد: در صورت مهیا بودن شرایط و استقبال خواهران، امکان ارایه دروس سطح سه (معادل کارشناسی‏ارشد) نیز در فیروزکوه به وجود خواهد آمد.
معاون اداری مالی حوزه علمیه استان تهران اضافه کرد: علاوه بر اینکه برای ساخت و تجهیز این مراکز از محل اعتبارات استان تهران تامین اعتبار شده، نیازمند مساعدت‏های مالی خیران و سایر اقشار جامعه نیز هستیم.
قادری گفت: در این مراکز هیچ مشکلی برای تامین نیروی انسانی مدرس نداریم و سعی می‏کنیم تا با بهره‏گیری از استادان زن فیروزکوهی در درجه اول و استادان مرد در درجه دوم، از ظرفیت‏ها و توانایی‏های حوزه علمیه خواهران دماوند هم با 12 سال سابقه که کارشناسان و مبلغان مرد و زن زیادی را تحویل جامعه داده است، نیز استفاده شود.
انتهای پیام/غ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول