اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پذیرش و سنجش حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

نتایج آزمون وروی مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران اعلام شد

خبرگزاری فارس: مدیر پذیرش و سنجش حوزه‌های علمیه خواهران کشور از اعلام نتایج آزمون ورودی چهارمین دوره تربیت مدرس این حوزه‌ها خبر داد.

نتایج آزمون وروی مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران اعلام شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام محسن محدث با اشاره به برگزاری آزمون ورودی مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران در 9 دی‌ماه تصریح کرد: نتایج این آزمون کتبی دوشنبه 26 دی‌ماه از طریق پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به نشانی www.whc.ir اعلام شد.
وی با اشاره به اینکه این آزمون در سه رشته فلسفه اسلامی، کلام اسلامی و مدرسی ادبیات عرب برگزار شد، اظهار داشت: 280 نفر برای شرکت در آزمون ورودی این مرکز ثبت‌نام کرده بودند که حدود 50 نفر به دلیل دارا بودن معدل بالای 18 در امتحانات متمرکز مقطع سطح دو(کارشناسی) از این آزمون معاف بودند و تعدادی نیز واجد شرایط شرکت در آزمون نبودند.
مدیر پذیرش و سنجش حوزه‌های علمیه خواهران تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در رشته فلسفه اسلامی را 62 نفر، تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در رشته کلام اسلامی را 52 نفر و تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در رشته مدرسی ادبیات عرب را 165 نفر ذکر کرد.
وی اضافه کرد: بر این اساس در رشته فلسفه اسلامی 17 نفر، در رشته کلام اسلامی 11 نفر و در رشته مدرسی ادبیات عرب 46 نفر در آزمون پذیرفته شدند.
حجت‌الاسلام محدث با بیان اینکه تعداد قبول‌شدگان آزمون در رشته کلام اسلامی به حد نصاب نرسیده است، تصریح کرد: این رشته در دوره جدید مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران تشکیل نخواهد شد و قبول‌شدگان این رشته در صورت تمایل می‌توانند به رشته فلسفه اسلامی تغییر رشته دهند.
وی زمان آغاز مصاحبه علمی قبول‌شدگان آزمون کتبی را شنبه اول بهمن‌ماه و محل آن را شهر قم دانست و افزود: اسامی نهایی قبول‌شدگان مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران 15 بهمن‌ماه اعلام خواهد شد و دوره جدید این مرکز از 17 بهمن‌ماه آغاز خواهد شد.
مدیر پذیرش و سنجش حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: طلاب مرکز تربیت مدرس در مدت تحصیل در این مرکز،‌ علاوه بر برخی دروس مربوط به شیوه تدریس، مقطع سطح سه(کارشناسی ارشد) حوزه‌های علمیه خواهران را فرامی‌گیرند.
وی هدف از تشکیل و جذب متقاضی به مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران را تامین نیاز مدرسان و اساتید خانم در حوزه‌های علمیه خواهران کشور ذکر کرد و گفت: فراخوان پذیرش متقاضی ورود به این مرکز بر اساس نیازسنجی رشته‌ای صورت گرفته است و استان‌های اصفهان، کرمانشاه، تهران و خوزستان به ترتیب بیشترین متقاضی را در این آزمون داشته‌اند.
حجت‌الاسلام محدث افزود: در حال حاضر طلاب در رشته‌های فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، مدرسی ادبیات عرب، تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و مطالعات اسلامی زنان در مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران مشغول به تحصیل هستند.
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول