اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

برنامه‌های دهه فجر مردم محور باشد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: اجرای برنامه‌های دهه فجر باید مردم محور بوده و رنگ و بوی مردمی پیدا کند.

برنامه‌های دهه فجر مردم محور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در جلسه اعضای ستاد دهه فجر در اردبیل با گرامیداشت فرارسیدن ایام دهه فجر اظهار داشت: این ایام جشن پیروزی و غلبه ملت ایران بر نظام طاغوت است که با گذشت 33 سال از این برهه تاریخی ضرورت دارد آثار ماندگار و ارزشمند نظام اسلامی ما به شکل درونی و برونی بروز و ظهور پیدا کند.

این مسئول برای برگزاری برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر با محوریت مردم تاکید کرد و بیان داشت: چون انقلاب ما مردمی بوده و روحانیت نیز نقش بی‌بدیلی در آن داشتند برنامه‌های این دهه باید با محوریت این دو رکن برگزار شود.

استاندار اردبیل انتقال ارزش‌ها و آثار انقلاب را به نسل آینده ضروری دانست و تصریح کرد: ما با مقایسه برخی عملکرد‌ها در حقیقت اذعان به کارآمدی نظام می‌کنیم و این حرکت خود تودهنی بزرگی برای بد‌اندیشان داخلی و خارجی است که چشم دیدن توسعه و پیشرفت انقلاب اسلامی را ندارند.

رئیس ستاد دهه فجر استان تاکید کرد: کار‌های انجام شده باید بدون کم و کاست با حداقل هزینه و کاستن از هرگونه تشریفات و هزینه‌های  برای مردم تبیین و روشنگری شود به گونه‌ای که در افتتاح‌ها و جشن‌ها واقعیت‌های نظام ساده و شفاف تبیین و بیان شود.

 

رعایت مقررات پدافند غیر عامل در اجرای پروژه‌های عمرانی ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای اداری استان اردبیل در ادامه سخنان خود حضور منظم مدیران را در جلسات ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی به عنوان یک وظیفه و تکلیف باید در جلسات حضور پیدا کنند تا با ارائه راهکار‌های تعریف شده در حوزه انجام وظیفه تکلیف خود را ادا کنند.

صابری بیان داشت: در کنار حفظ ایمنی پروژه‌ها لحاظ کردن ضروریات و مقدمات پدافند غیرعامل ضروری به نظر می‌رسد چرا که به هیچ پروژه‌ای از این به بعد بدون فراهم کردن اسباب عملیاتی پدافند غیر عامل مجوز ماده 215 و آغاز عملیات اجرایی داده نمی‌شود.

وی گفت: ‌توجه به پدافند غیر عامل تنها در راستای مسائل امنیتی نیست بلکه پیش‌بینی مورد نیاز در بروز حوادث غیر‌مترقبه و ضرر و زیان ناشی از آن است.

 

 

دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در نهادهای اجرایی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل به یکی از معضلات جامعه اسلامی که از آن به عنوان تهدید جدی یاد می‌شود اشاره کرد و افزود: اعتیاد می‌تواند به همه چیز از جمله مواد مخدر، بی‌نظمی، عبور از چراغ قرمز، گرایش بیجا به مصرف کالاهای خارجی و ... باشد اما از بین آنها خطرناک‌ترین اعتیاد، اعتیاد به مواد مخدر است که مقابله و مبارزه با آن در دستور کار دولت خدمتگزار است.

این مسئول از تدوین و تهیه سند پنج ساله پیشگیری و مقاوم‌سازی افراد جامعه در برابر اعتیاد خبر داد و یادآور شد: موفق‌ترین اقدامات اجرایی در این حوزه توجه به موضوع پیشگیری‌های اولیه است که با در نظر گرفتن تمام جوانب کار باید صورت گیرد.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر استان با اعلام اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی و پیشگیری از اعتیاد کم خرج‌ترین راه برای پیشبرد امور و اطمینان‌بخشی به سلامت جامعه است، اظهار داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی در ادارات و نهادهای دولتی و غیر‌دولتی آغاز شده و ما از توان کارکنان دستگاه‌های اجرایی به عنوان سفیر سلامت در ترویج فرهنگ اجتناب و دوری از اعتیاد استفاده می‌کنیم.

صابری برگزاری این دوره‌های آموزشی را در مجموعه‌های آموزش و پرورش  و دانشگاه‌ها مهم و ارزشمند توصیف کرد و گفت: اگر این دوره‌ها به عنوان پیشگیری از اعتیاد مستمر باشد به یقین خسارات ناشی از این بلای خانمان‌سوز به حداقل رسیده و آثار زیان‌بخش آن کمتر می‌شود.

 

دستگاه‌های اجرایی ساختمان‌های مازاد را با هدف تکمیل پروژه‌ها می‌فروشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود به اختیارات محول شده از سوی دولت به وزارت کشور برای فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی و صرف آن به پروژه‌های نیمه تمام اشاره کرد و یادآور شد: وزارت کشور به تمام استانداران این اختیار را تفویض کرده است تا اگر دستگاه‌ اجرایی ملک مازادی دارد با طی مراحل قانونی و ارزیابی‌های مناسب بدون نیاز به مکاتبات با تهران و در کمترین فرصت زمانی آن را بفروشد و در آمدهای حاصل از آن را صرف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کند.

صابری ادامه داد: این کار با هدف حل مشکل تامین اعتبار برخی دستگاه‌ها در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام صورت گرفته و یک فرصت استثنایی است تا ما بتوانیم پروژه‌های نیمه تمام خود را جمع‌بندی کنیم.

 

کسری اعتبارات جبران می‌شود

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به درخواست مکرر برخی از دستگاه‌های اجرایی برای تزریق اعتبارات عمرانی و جاری اشاره کرد و گفت: برای چندمین بار اعلام می‌کنیم که بودجه عمرانی و جاری دستگاه‌های اجرایی اوایل هر سال بر اساس مبادله موافقت‌نامه توزیع می‌شود و اگر مازاد بر آن اعتباری نیز از محل توازن مازاد بر درآمد و ... به استان اختصاص یابد به یقین به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ می‌شود.

وی با اعلام اینکه امسال در بخش هزینه‌ای اعتبارات با برخی کمبودها و کاستی‌ها مواجه هستیم گفت: ما کسری‌ها را به صورت مستند به مسئولان کشوری اعلام کردیم و یقین داریم این کسری‌ها در دو ماه پایانی سال جبران می‌شود.

صابری اضافه کرد: خارج از این حرکت ما اقدامی نمی‌توانیم برای حصول بودجه و تزریق اعتبار دستگاه‌ها ایجاد کنیم و شایسته است هزینه‌های جاری طبق الزامات و ضوابط اجرایی بودجه پرداخت شود تا ما گرفتار برخی از مشکلات و نارسایی‌های بعدی نباشیم.

این مسئول از ارسال پیشنهادات بودجه جاری و عمرانی سال آینده استان به هیئت دولت برای مدنظر قرار دادن در بودجه سال آینده خبر داد و بیان داشت: در هزینه‌کرد اعتبارات ما باید اول به واجبات سپس به مستحبات بپردازیم چرا که ما در وهله اول باید هزینه‌های جاری ضروری را پرداخت کرده سپس خدمات رفاهی و اضافه کار را در قالب پرداختی‌ها شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در پایان سخنان خود در مورد پرداخت اضافه‌کار به کارکنان رعایت عدالت را متذکر شد و اظهار داشت: چرا برخی‌ها به خاطر رضای دیگران قصد جهنمی شدن را دارند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول