اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

تضمین قطعی سلامت انتخابات وظیفه مجریان است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: تضمین قطعی سلامت انتخابات وظیفه اصلی مجریان و دست‌اندرکاران انتخابات است و غیر از این وظیفه دیگری بر عهده آنها نیست.

تضمین قطعی سلامت انتخابات وظیفه مجریان است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل با اشاره به ویژگی نظام اسلامی و الگو شدن آن در دنیا اظهار داشت: حضور آحاد مردم در صحنه و دفاع از ارزش‌ها امروز به یک الگوی بی‌نظیر در دنیا تبدیل شده و بسیاری از حرکت‌های بیداری‌بخش و موج‌آفرین در این زمینه در دنیا در سایه چنین الگوها و فرآیند‌هایی بوده است.
وی بیان داشت: نظام اسلامی ما دستاوردهای خیلی مهم و ارزشمند دارد که اگر درست حفاظت نشود قطعا بدهکار شهدا و امام شهدا و امور اخروی خود خواهیم بود.
صابری تصریح کرد: ویژگی اصلی نظام اسلامی ما مردم سالاری دینی است به گونه‌ای که هیچ کشوری به اندازه انقلاب اسلامی در عمر با برکت خود انتخابات به شکل عمومی و مردمی برگزار نکرده و به ریسک‌هایی همچون برگزاری رفراندوم بعد از دو ماه از پیروزی انقلاب دست نزده است.
رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل انتخابات 12 اسفند امسال را معنا‌دار و حاوی مطالب عبرت‌آمیز اعلام کرد و افزود: ما اولین انتخابات بعد از اقدامات فتنه‌انگیز سال 88 را پیش رو داریم و باید مراقب باشیم تا بار دیگر در دام فتنه دشمن نیفتیم.
صابری با اشاره به گستردگی و سیل‌آسا بودن فتنه‌ها در دهه‌های مختلف انقلاب و خنثی‌ شدن آن توسط نیروهای حزب‌اللهی اظهار داشت: فتنه سال 88 از نوع انقلاب مخملی در عصر معاصر بود و دشمن سعی می‌کرد با کم‌رنگ جلوه دادن حضور مردم و موج فروزان آنها انحراف حقیقی در مسیر انقلاب به وجود آورد.
رئیس شورای اداری استان خاطرنشان کرد: اگر حواس خودمان را جمع نکنیم ممکن است بار دیگر در دام فتنه بیفتیم و از مسیر حقیقی غفلت کنیم.
رئیس شورای تامین استان با انتقاد از راه‌اندازی موج پیش‌بینی انتخاباتی و دامن‌ زدن به مسائل تقلب در انتخابات، یادآور شد: از ماه‌ها پیش عده‌ای در صدد القای این مطلب هستند که اگر تقلبی نشود در صحنه انتخابات حاضر شده و مشارکت خواهیم کرد و عده‌ای پا فراتر گذاشته و سخن از شکل‌گیری کمیته مراقبت سلامت انتخابات را مطرح می‌کنند که همه آنها بیانگر اندیشه فتنه‌گونه است که عده‌ای همچنان در سر می‌پرورانند و در صدد تحقق آن هستند.
صابری با اشاره به رقابت منطقه‌ای در انتخابات مجلس و تلاش دشمن برای القای تقلب و فتنه‌گری در گستره بیشتر، افزود: مجریان انتخابات تضمین قطعی سلامت انتخابات را عهده‌دار هستند و در این مسیر باید به حفظ وحدت و عمل به قانون پایبند بود.
 
مدیران طرفدار حزب یا فرد خاص مرخصی ایام انتخابات بگیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در انتخابات 12 اسفند ملت ایران با احساس مسئولیت به سرنوشت نظام و آینده کشور با حضور حداکثری خود فتنه‌ها را خنثی می‌کنند، گفت: اسباب برگزاری سالم انتخابات حرکت وحدت‌آفرین و برقراری همدلی و همراهی در صحنه حضور انتخابات است.
وی با اعلام اینکه با رعایت اصول باید مقررات و حقوق کاندیداها در صحنه انتخابات رعایت شود، گفت: ما مجریان و مسئولان انتخابات به دنبال تامین سلامت و تضمین حضور حداکثری مردم هستیم و هر کس غیر از این احساس تکلیفی داشته باشد آماده هستیم تا زمان یک روز بعد از برگزاری انتخابات یعنی 13 اسفند ماه برای او مرخصی صادر کنیم تا در حوزه‌های دیگر ادای تکلیف کند.
صابری خاطرنشان کرد: اگر مسئول و مدیر اجرایی ما در قبال فرد خاص و حزب مشخص می‌خواهد ادای تکلیف کند بنده حاضر هستم حتی بیش از فرجه یک ماهه مرخصی 10 روز اضافی نیز به او مرخصی دهیم تا بعد از پایان انتخابات به سر پست خود برگردد تا در عرصه انتخابات شبهه و شائبه‌ای ایجاد نکند.
رئیس شورای تامین استان با اعلام اینکه در عرصه انتخابات باید اخلاق و امانتداری از سوی مجریان و کاندیداها مورد توجه و رعایت قرار گیرد، گفت: نباید کاندیداها اجازه تخریب دیگران را بدهند بلکه شایسته است آنها عملکرد و توانمندی‌های خود را بیان کنند تا مردم خود تصمیم‌ نهایی را بگیرند.
این مسئول همگان را به پرهیز از اصل دادن وعده و وعید غیر قابل تحقق فراخواند و بیان داشت: برخی وعده و وعید‌ها و مصاحبه‌های بی‌محتوا و اصرار بر کار نشدنی در جامعه بدبینی و بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند که ضرورت دارد از آن به شدت پرهیز شود.
استاندار اردبیل از رسانه‌ها و اصحاب قلم در تبیین و روشنگری مسائل انتخاباتی قدردانی کرد و افزود: ما نیز معتقدیم در بحث انتخابات با برخی خلا‌های قانونی روبرو هستیم که شایسته است این خلأ‌ها را با عمل شایسته و دقیق به بند بند قانون پر کرده و اجازه ندهیم از این روزنه عده‌ای به نفع خود بهره‌برداری کنند.
صابری با اشاره به اینکه هرگونه تبلیغات زودهنگام انتخاباتی را غیر‌قانونی است، اظهار داشت: نشریات و اصحاب رسانه باید مراقبت کنند تا در ایام باقیمانده زمان تبلیغات قانونی مردم را راغب به حضور در انتخابات کنند چرا که هرگونه تبلیغ در این ایام تخلف محسوب شده و پیگرد قانونی را به دنبال دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با همراهی خوب مردم و اصحاب رسانه‌ انتخاباتی سالم، پرشور و رضایت‌بخش مقام معظم رهبری را در 12 اسفند امسال شاهد باشیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول