اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کهگیلویه:

انتخاباتی سالم و به دور از تنش در کهگیلویه خواهیم داشت

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه گفت: با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده، انتخاباتی سالم و به دور از تنش خواهیم داشت.

انتخاباتی سالم و به دور از تنش در کهگیلویه خواهیم داشت
مجید کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار کرد: در خصوص جرائم انتخاباتی با توجه به وظیفه قوه قضائیه در موضوع پیشگیری از این دست جرائم، در صورت وقوع جرم با مرتکبین برخورد قانونی و لازم خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه افزود: با تشکیل جلسه‌ای در دادگستری دهدشت، ستاد پیش‌بینی و پیشگیری از جرائم انتخاباتی تشکیل شد و راهکارهای لازم میان اعضا مورد تبادل نظر قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص اقدام دادسرا راجع به برخورد با مرتکبین جرائم انتخاباتی در این دادگستری شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی تعیین شده تا درصورتی که فرد یا افرادی مرتکب چنین جرائمی شوند به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی و برخورد قاطع قانونی صورت گیرد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه یادآور شد: با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده، انتخاباتی سالم و به دور از تنش در همه نقاط این استان و از جمله شهرستان کهگیلویه خواهیم داشت.
کرمی ابراز داشت: برای آمادگی هر چه بیشتر برای رسیدگی به هرگونه اقدامی از سوی متجاوزین به قانون در دادگستری اقدامات لازم انجام شده است.
وی تاکید کرد: افراد متجاوز به قانون بدانند که در صورت اقدام خلاف قانون انتخابات برخورد لازم با آنها به عمل خواهد آمد.
وی اهانت و فحاشی نسبت به کاندیداهای رقیب، خرید و فروش آرا، استفاده از شناسنامه‌های جعلی، استفاده از شناسنامه‌های دیگری در انتخابات، دخالت غیر مجاز افراد هنگام اخذ رای، تهدید و تحت فشار قرار دادن اشخاص جهت اخذ رای به نفع کاندیدای خاص، تبلیغات خارج از موعد و زمان قانونی و مشابه آن را مصادیقی از جرائم انتخاباتی دانست.
این مسئول به لزوم فرهنگ‌سازی از سوی دستگاه‌های فرهنگی برای آشنایی بیشتر با قوانین در این ارتباط اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای خوبی که می‌شود در این راستا انجام داد آشنا ساختن جوانان و نوجوانان در مراکز فرهنگی و آموزشی با قوانین انتخاباتی و رعایت اخلاق و قانون است.
انتهای پیام/صا20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول