اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه قروه:

قروه رتبه دوم از نظر موقوفات را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قروه گفت: شهرستان قروه با 3 هزار رقبه، رتبه دوم استان را از نظر موقوفات داراست.

قروه رتبه دوم از نظر موقوفات را دارد
حجت‌الاسلام عباس ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه با اعلام این خبر، از ثبت 3 موقوفه جدید در سال جاری در این شهرستان هم خبر داد و گفت: موقوفه شاخص این شهرستان موقوفه واقف خیراندیش مرحوم میرمحمود است که نیت واقف برای خیرات و مبرات و برگزاری روضه حضرت سیدالشهدا(ع) بوده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قروه به جایگاه وقف در فرهنگ دینی مسلمانان به آثار و برکات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این سنت حسنه اشاره کرد و افزود: اداره اوقاف و امور خیریه قروه امسال در 3 عرصه  جهاد اقتصادی به منظور حفظ، احیا و بهره‌وری موقوفات، جهاد فرهنگی در بقاع متبرکه و اماکن فرهنگی و جهاد عمرانی در راستای عمران و آبادی بقاع متبرکه و مساجد فعالیت‌های چشمگیری داشته است.
وی با اشاره به هزینه 6 میلیارد و 622 میلیون ریال در زمینه‌های گوناگون فرهنگی، اقتصادی و عمرانی از محل عواید موقوفات و اعتبارات دولتی در این شهرستان تصریح کرد: یک میلیارد و 350 میلیون از این مبلغ از محل عواید موقوفات و بقیه از اعتبارات دولتی بوده است که به 95 مسجد در سطح شهرستان اختصاص یافت.
حجت‌الاسلام ایزدی از تنظیم سند اجاره توسط 520 نفر با اداره اوقاف و امور خیریه قروه در سال جاری خبر داد و گفت: 100 نفر از این افراد برای نخستین بار است که موقوفات را به اجاره می‌گیرند که این امر نشان از اهمیت معنویات در نزد مردم شهرستان است.
وی در پایان با اشاره به وجود 180 حسینیه و مسجد و 20 بقعه متبرکه در شهرستان قروه اعلام کرد: امسال برای نخستین بار کتاب امامزادگان قروه کردستان چاپ و منتشر شد.
انتهای پیام/غ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول