اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه فرش استان اردبیل:

5 هزار بافنده فرش زیر پوشش بیمه تک‌باف خانگی قرار دارند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه فرش دستباف استان اردبیل از بیمه بیش از 5 هزار نفر بافنده تک باف فرش در استان اردبیل خبر داد.

5 هزار بافنده فرش زیر پوشش بیمه تک‌باف خانگی قرار دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مالک اژدر حسنی صبح امروز در حاشیه آیین تجلیل از فرش‌بافان نمونه پارس‌آباد اظهار داشت: علاوه بر این 5 هزار بافنده بیش از یک هزار بافنده فرش نیز زیر پوشش بیمه مکمل درمان قرار گرفتند که در نظر داریم در آینده نزدیک تمام 16 هزار نفر بافنده استان اردبیل را زیر پوشش بیمه ببریم.
وی با اشاره به اینکه تمام این 16 هزار نفر زیر پوشش اتحادیه قالیبافان و دارای کارت قالیبافی هستند، افزود: فرش دستباف یکی از هنرهای بومی و اصلی منطقه ماست که احیای آن به ویژه در میان بانوان می‌تواند صادرات این هنر صنعت را افزون کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: سالانه به طور متوسط حدود 120هزار متر مربع فرش دستباف در این استان تولید می‌شود.
حسنی ادامه داد: در زمان حاضر استان اردبیل از نظر میزان تولید و صادرات فرش دستباف در رتبه هفتم کشور قرار دارد.
این مسئول ادامه داد: در طی سال گذشته حدود 110 دوره به بافی با شرکت 3 هزار و 800 نفر در مناطق مختلف استان برگزار شده است.
رئیس اتحادیه فرش دستباف استان اردبیل اضافه کرد: این کلاس‌ها که با هدف بالا بردن سطح آگاهی و مهارت شغلی بافندگان، ارتقای کیفیت تولید، آشنایی فرش‌بافان با نحوه رفع عیوب فرش و بهداشت محیط تشکیل شده، با استقبال خوب بافندگان رو‌به‌رو شده است.
حسنی اظهار داشت: متنوع‌ترین و با کیفیت‌ترین فرش دستباف و تابلو فرش در استان اردبیل تولید می‌شود. 
این مسئول همچنین از اختصاص 50 میلیارد ریال از تسهیلات مشاغل خانگی استان به رشته قالیبافی خبر داد و افزود: 2 هزار و 500 نفر بافنده از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد که تاکنون 50 درصد این رقم محقق شده است.
وی با بیان اینکه دولت در رونق صنعت فرش‌بافی و رفع مشکلات صنعتگران و تلاشگران این عرصه، اهتمام جدی دارد، تصریح کرد: به واسطه خدمات دولت نهم و دهم شاهد شکوفایی این صنعت در کشور هستیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: شهرستان‌های خلخال و پارس‌آباد از نظر تولید فرش نفیس در ابعاد بزرگ در سطح استان اردبیل پیشتاز هستند.
انتهای پیام/صا20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول