اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی نفرات برتر

سوگواره ملی 72 راوی آسمان به کار خود پایان داد

خبرگزاری فارس: سومین سوگواره ملی 72 راوی آسمان که به همت حوزه هنری خراسان‌جنوبی برگزار شد با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

سوگواره ملی 72 راوی آسمان به کار خود پایان داد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند مدیر حوزه هنری خراسان‌جنوبی چهارشنبه ‌شب در این آیین که در سالن علامه فرزان بیرجند برگزار شد به گوشه‌ای از اقدامات صورت گرفته برای برپایی این سوگواره اشاره کرد و اظهار داشت: دو دوره گذشته سوگواره 72 راوی آسمان به صورت استانی و منطقه‌ای برگزار شده است.
مهدی حبیبی افزود: این سومین سالی است که از عمر این سوگواره می‌گذرد و با هم‌فکری هنرمندان این خطه بر آن شدیم که به صورت ملی برگزار شود و امسال برای نخستین بار و با همت علاقه‌مندان به سیدالشهداء علم این سوگواره به صورت ملی برپا شد.
وی تصریح کرد: فراخوان این سوگواره در بخش‌های عکس، فیلم، پوستر و نمایش رادیویی منتشر شد و شاهد ارسال آثار بسیار زیادی از سوی هنرمندان سراسر کشور در همه بخش‌ها به دبیرخانه این سوگواره در بیرجند بودیم.
 
* ارسال 8721 اثر به دبیرخانه سوگواره 72 راوی آسمان
مدیر حوزه هنری خراسان‌جنوبی از ارسال 8 هزار و 721 اثر به دبیرخانه این سوگواره در حوزه هنری خراسان‌جنوبی در موعد مقرر و پس از تمدید پنج روزه خبر داد و گفت: این استقبال بسیار باشکوه و دور از انتظار بود.
حبیبی تصریح کرد: داوری این آثار در مرکز و به کمک حوزه هنری کشور انجام گرفت تا هنرمندان تراز اول نظرات خود را در مورد این آثار ارائه کنند و منتخبان توسط هیئت داوران برگزیده و معرفی شدند.
وی یادآور شد: در سوگواره سوم یک اتفاق ویژه نیز رخ داد تا این سوگواره تنها منحصر به هنرمندان نباشد و به دلیل واقع شدن در ایام اربعین حسینی و ماه صفر عموم مردم از این سوگواره بهره‌برداری معنوی کنند.
مدیر حوزه هنری خراسان‌جنوبی ادامه داد: در این راستا و برای تحقق این هدف یک نمایشگاه با غرفه‌های عرضه محصولات عاشورایی و مذهبی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی راه‌اندازی کردیم.
حبیبی ادامه داد: در این نمایشگاه گوشه‌ای از آثار منتخب هنرمندان نیز برای عموم به نمایش درآمد و برنامه‌های جانبی دیگری از جمله تعزیه‌خوانی هنرمندان سبزواری و موسیقی آیینی از استان بوشهر را نیز داشتیم.
وی اظهار داشت: برگزاری نخستین دور سوگواره 72 راوی آسمان به صورت ملی تجربه بسیار خوبی برای مجموعه حوزه هنری استان محسوب می‌شود.
انتهای پیام/غ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول