اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار ایلام:

ترویج فرهنگ وقف در جامعه ضروری است

خبرگزاری فارس: استاندار ایلام گفت: ترویج فرهنگ وقف در جامعه ضروری است.

ترویج فرهنگ وقف در جامعه ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مجتبی اعلایی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان اوقاف و امور خیریه استان ایلام اظهار داشت: 
وقف بر مبنای تکلیفی است که دین مبین اسلام به واسطه حضور و تأثیر آن در جامعه بر عهده فرد گذاشته است.
وی ادامه داد: بر این اساس باید مبانی اعتقادی و ارزشی در راستای ترویج و شناسایی فرهنگ وقف در جامعه و در قالب برنامه‌ها و طرح‌های تخصصی ویژه بررسی و ساماندهی شود.
این مسئول اضافه کرد: در این راستا ترویج فرهنگ وقف در جامعه امروزی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که باید همگان به این مهم توجه و عنایت داشته باشند.
اعلایی تصریح کرد: تمدن ناب اسلام به وجود آورنده مبانی فکری اصیل و ارزشی در جوامع بشری و در اعصار مختلف بوده است.
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان ایلام نیز در این دیدار گفت: اکنون استان ایلام از لحاظ موقوفات رتبه سی‌ام کشور را دارد که این رتبه باید کاهش داده شود.
حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی ابراز داشت: ایجاد موقوفات جدید، توسعه موقوفات و حفظ وضعیت مطلوب از مهمترین اهداف و اولویت‌های اداره اوقاف و امور خیریه استان ایلام است.
وی ادامه داد: بر این اساس طی سال‌های گذشته تنها 1.8 درصد کل موقوفات کشور متعلق به استان ایلام بوده که در مجموع شامل 14 موقوفه بوده که رقم مطلوبی نیست.
این مسئول اضافه کرد: اما طی دو سال گذشته و با تغییر مدیریت اوقاف و امور خیریه استان ایلام و با فرهنگ‌سازی‌های انجام شده این رقم در سال 90 به 30 مورد افزایش یافت.
نوروزی تصریح کرد: یعنی در سال 1390 تنها 30 مورد به تعداد موقوفات گذشته افزوده شد که این رقم در مقایسه با تعداد موقوفات گذشته رقم بسیار بزرگی است.
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان ایلام متذکر شد: در حال حاضر استان ایلام دارای 50 موقوفه بوده که در سال گذشته درآمد موقوفات استان 60 میلیون ریال برآورد شده که این مبلغ در سال جاری به 170 میلیون ریال افزایش خواهد رسید.
وی اذعان داشت: یکی از واقفان که برای اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام بسیار اهمیت داشت جانباز 70 درصدی آبدانانی بود که 60 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی خود وقف عمومی کرد.
انتهای پیام/ن۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول