اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش نهاوند خبر داد

آموزش 15 هزار نفر در نهاوند توسط گروه مصباح‌الهدی

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند گفت: بیش از 15 هزار نفر در نهاوند تحت آموزش معنوی و عقیدتی گروه مصباح‌الهدی قرار گرفتند.

آموزش 15 هزار نفر در نهاوند توسط گروه مصباح‌الهدی

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، علیرضا تکلو پیش از ظهر امروز در گردهمایی روحانیون طرح مصباح‌الهدی در شهرستان نهاوند اظهار کرد: بیش از 100 نفر از روحانیون مبلغ تحت عنوان گروه مصباح‌الهدی در سطح استان اقدام به ارائه آموزش‌هایی از قبیل آموزش‌های دینی، اعتقادی، اخلاق، احکام ویژه جوانان و نوجوانان در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه کرده است.

وی گفت: از این تعداد روحانی 35 نفر در نهاوند و روستاهای آن توانسته‌اند بیش از 15 هزار دانش‌آموز را تحت آموزش‌های مختلف قرار دهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند با اشاره به پرورش و تربیت استادیار توسط روحانیون در این دوره‌ها ابراز کرد: از بین دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و متوسطه بعد از فراگیری آموزش‌های لازم استادیار انتخاب خواهد شد که مهمترین دستاورد این آموزش‌ها را می‌توان خودسازی معنوی خواند که توانسته است برحسب نظرسنجی یکی از مناسب‌ترین راه‌های پرورش رفتار، گفتار و کردار حسنه و نیکو برای جوانان و دانش‌آموزان باشد.

امام جمعه نهاوند نیز فعالیت گروه مصباح‌الهدی را زمینه‌ساز تحول درونی و معنوی دانش‌آموزان در سطح استان خواند و تأکید کرد: یکی از مهمترین دغدغه روحانیون در جامعه دغدغه دین و دینداری افراد جامعه است لذا برای پروراندان این مهم نیاز به ابزار مناسب دارند.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی با اشاره به اینکه مردم کشورمان به خوبی از نقش اثرگذار روحانیون در ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی، معنوی و اجتماعی آگاهی دارند، ابراز کرد: اگر بناست که کار و تلاش‌مان ماندگار باشد و باید نیت و هدف آن فقط برای رضای خدا باشد زیرا اگر غیر از این باشد نه تنها تلاش روحانیون کارساز نیست بلکه نتیجه عکس خواهد داشت و به نوعی موجب دلسردی و یأس جوانان می‌شود.

وی در پایان سخنانش خلوص در نیت و تلاش برای رضای خدا را از نشانه‌های رفتاری روحانیون به ویژه گروه مصباح‌الهدی ذکر کرد و افزود: تقویت این گروه موجب خودسازی معنوی افراد و سالم‌سازی در سطح اجتماع خواهد شد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول