اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان:

خلأهای فرهنگی و اجتماعی همدان باید برطرف شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان گفت: در شهر همدان خلأهای فرهنگی یا اجتماعی وجود دارد که باید شناسایی شده و در راستای برطرف شدن آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.

خلأهای فرهنگی و اجتماعی همدان باید برطرف شود
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احسان قنبری ظهر امروز در کارگروه فرهنگی، اجتماعی و خانواده شهرستان همدان، اظهار کرد: بنا بر مصوبات جلسه گذشته، در راستای برگزاری این کارگروه در شهرستان هفت کمیته تخصصی نظیر کمیته آموزش به مسئولیت آموزش و پرورش ناحیه2، کمیته فرهنگ و هنر به مسئولیت اداره ارشاد اسلامی شهرستان، کمیته تربیت بدنی و ورزش جوانان با مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان، کمیته بسیج و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با مسئولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تشکیل شده است.
وی با تأکید بر لزوم تعیین برنامه‌های کمیته‌های کارگروه اجتماعی و تعیین اعتبار مورد نیاز برای این برنامه‌ها، عنوان کرد: در جلسات کارگروه اجتماعی، فرهنگی و خانواده شهرستان همدان، حضور رئیس، جانشین و یا معاون وی الزامی است و اگر نماینده‌ای دارد باید به عنوان نماینده ثابت معرفی شود.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان با اشاره به مشخص نبودن برنامه‌های شهرستانی کمیته‌های شهرستانی کارگروه اجتماعی، فرهنگی و خانواده ابراز کرد: در شهر همدان خلأهای فرهنگی یا اجتماعی وجود دارد که باید شناسایی شده و در راستای برطرف شدن آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه روند تصویب طرح تحول اجتماعی در کشور تصویب شده است، گفت: کمیته‌های مشخص شده شهرستانی این کارگروه باید برنامه‌های خود را تعریف و به صورت برنامه‌های کوتاه، بلند و میان‌مدت اعلام کنند و جلساتی داشته باشند تا اعتبارات مشخص شوند.
قنبری با اشاره به ناهماهنگی موجود در کارگروه و نامشخص بودن اعضای کمیته‌ها، گفت: به نظر من اصلاً نباید این جلسه را برگزار می‌کردیم چرا که کمیته‌های شهرستانی با کمیته‌های استانی کارگروه اجتماعی، فرهنگی و خانواده هماهنگ نیستند.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان تصریح کرد: با روند کنونی کارگروه اجتماعی، فرهنگی و خانواده و  نیز حال و هوای انتخابات، امکان دارد تعیین بودجه در این زمینه، به سال 91 نیز کشیده شود.
وی با اشاره به اعتراض برخی از اعضای کارگروه نظیر نماینده آموزش و پرورش مبنی بر اینکه اگر قرار بر این باشد که مصوبات این کارگروه به صورت استانی تصویب شود، برگزاری چنین کارگروهی به صورت شهرستانی، فورمالیته خواهد بود، تصریح کرد: قرار بر این نیست که همه جلسات نتیجه خوب در بر داشته باشد چرا که برخی از جلسات نظیر این کارگروه، نیز بی‌نتیجه و ابتر می‌شود.
قنبری در پایان با اظهار عدم رضایت از جلسه و بی‌نتیجه ماندن آن، خاطرنشان کرد: ظرف 48 ساعت آینده باید با مسئولان استانی کارگروه اجتماعی، فرهنگی و خانواده جلساتی برگزار و بر این اساس اعضا و برنامه‌های کمیته‌های شهرستانی این کارگروه نیز مشخص شود.
جعفر اقلیما، معاون صدا و سیمای همدان نیز با اشاره به کارگروه استانی اجتماعی، فرهنگی و خانواده یادآور شد: در این کارگروه کمیته‌ها به صورت مجزا مشخص شده و برنامه‌ و اعتبارات مورد نیاز را نیز به ریز شهرستانی اعلام کرده‌اند که با برگزاری کمیته شهرستانی خلط مبحث پیش می‌آید چرا که برخی از کمیته‌های استانی این کارگروه حتی برنامه‌های تدوین شده خود را نیز به صورت شهرستانی مصوب کرده‌اند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول