اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه حقوقی وقف صورت گرفت:

تاکید رئیس دادگستری گلستان بر تدوین خلأهای قانونی وقف

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان بر شناسایی و تدوین خلأهای قانونی در بخش وقف تاکید کرد.

تاکید رئیس دادگستری گلستان بر تدوین خلأهای قانونی وقف
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان، احمد فاضلیان در کارگروه حقوقی وقف که در دادگستری مرکز استان برگزار شد از کارشناسان حقوقی خواست برای تسهیل در رسیدگی به پرونده‌های وقف در محاکم باید خلأ قانونی در این بخش، شناسایی و به منظور ارائه به مراجع قانونگذار، اقدام شود.
وی با بیان اینکه قدیمی بودن اسناد و مشخص نبودن حدود موقوفات، از مهم‌ترین مشکلات قضات در رسیدگی به پرونده‌های وقفی است، بر لزوم اجرای طرح پژوهشی برای مشخص کردن تاریخچه، سوابق، مدارک و مستندات و حدود املاک موقوفی، از سوی کارشناسان اداره کل اوقاف و امور خیریه در استان تاکید کرد.
رئیس کل دادگستری استان گلستان وقف را یکی از راهکارهای عملی برای توزیع عادلانه ثروت بین اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و گفت: با ترویج فرهنگ وقف، علاوه بر ارتقای سطح زندگی اقشار کم درآمد جامعه، از آمار برخی جرائم نیز در محاکم کاسته می شود.
فاضلیان افزود: با برگزاری همایش در خصوص وقف، علاوه بر  بررسی ابعاد قانونی و مشکلات پرونده‌های وقفی، فرصتی برای تعامل کارشناسان حقوقی و سازمان اوقاف در استان فراهم می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان نیز در این کارگروه خواستار، افزایش شعب تخصصی رسیدگی به پرونده‌های اوقاف در استان شد و گفت: با احیای این شعبه در استان، بخشی از دغدغه ما در زمینه پرونده‌های موقوفات رفع می‌شود.
حجت‌الاسلام محمد رئوفی با بیان اینکه ما به دنبال کسب رأی دادگاه به نفع اوقاف نیستیم، تصریح کرد: وقف مقوله حساسی است و ما تلاش می‌کنیم اجازه دخل و تصرف در موقوفاتی که به صورت امانت به ما سپرده شده است را ندهیم.
وی مشخص کردن حدود املاک اوقافی را از اولویت‌های کاری این اداره کل عنوان کرد.
انتهای پیام/ر30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول