اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

خلأ فرهنگی ما در حوزه دیدگاه‌سازی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: خلأ فرهنگی ما در حوزه دیدگاه‌سازی است.

خلأ فرهنگی ما در حوزه دیدگاه‌سازی است
حجت‌الاسلام احد آزادیخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این شورا در حوزه فرهنگ و ارائه تئوری‌های فرهنگی و در یک کلمه به تعبیر مقام معظم رهبری، مهندسی فرهنگی در کشور گام‌های مؤثری برداشته است، اظهار کرد: هیچ نهاد، دستگاه، شورا و ستادی در کشور، بالاتر از این شورا وجود ندارد.
وی با بیان اینکه فرایند شکل‌گیری شورای عالی انقلاب فرهنگی با دستور حضرت امام خمینی(ره) بود، گفت: به نظر می‌رسد بعد از پایان جنگ تحمیلی و آغاز جنگ نرم، مقام معظم رهبری نگاه بسیار بلندی نسبت به شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته‌اند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی با مدیریت شخص رئیس جمهور و نخبگان کشور اداره می‌شود، عنوان کرد: طرح‌هایی که اخیراً این شورا ارائه کرده مثل نقشه جامع علمی کشور، توجه دادن به دانشگاه‌ها و موارد مختلف مثل تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها، طرح‌های مهم و شایان توجهی است.
وی با بیان اینکه فرهنگ ایران اسلامی فرهنگی غنی و اصیل است، متذکر شد: ما به عنوان مسئولان فرهنگی نظام اسلامی نتوانسته‌ایم صد در صد آن فرهنگ اسلامی را در جامعه اجرایی کنیم.
آزادیخواه با بیان اینکه حوزه عفاف و حجاب فرهنگی، جشن‌ها و شادی‌های کنونی فرهنگ ما صد در صد اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌های ما متناسب با فرهنگ اصیل اسلامی نیست به همین دلیل است که شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به واقع وارد عرصه شود و مسئولان فرهنگی نیز از طرح‌های این شورا پیروی کنند.
وی با تأکید بر لزوم توجه به دستورالعمل‌ها و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز کرد: این مهم سبب می‌شود که بر ضرورت‌ها و اولویت‌های نخست فرهنگی کشور بازبینی مجدد انجام شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه ارتباطی که مردم با فرهنگ ناب اسلام و انقلاب اسلامی داشتند، هر روز تنگ‌تر و عمیق‌تر می‌شود، گفت: اگر خلأیی هم در زمینه توجه به این فرهنگ وجود داشته باشد، در حوزه دیدگاه‌سازی است.
وی افزود: نخبگان و خواص کشور باید با ایجاد فرآیندی مسیر و معبری را باز کنند که این مهم نیازمند فعالیت بیش از پیش است.
آزادیخواه با اشاره به حماسه نهم دی ماه با بیان اینکه این روز یک معجزه بود، خاطرنشان کرد: بسیاری می‌گفتند بعد از گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی، در حال حاضر مردم خیلی به انقلاب اهمیتی نمی‌دهند اما نهم دی ماه محرز کرد که مردم بیشتر علاقه‌مند به نظام شده‌اند.
وی با بیان اینکه برخی از مواقع ما مسیر را آنگونه که باید، به مردم نشان نمی‌دهیم، اظهار کرد: در این حوزه مسئولان باید دقت بیشتری داشته باشند تا آن فرهنگ ناب و اصیل اسلامی جای خود را در جامعه پیدا کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در پایان با بیان اینکه فرهنگ ناب ما یعنی توجه دادن به نماز، مسجدمحوری، برنامه‌های اصیل اسلامی و فرهنگ نابی که مورد توجه علما و مراجع تقلید است، تأکید کرد: موسیقی و هم‌ خانواده‌های آن واقعاً نیاز اولویت‌دار فرهنگی ما به شمار نمی‌رود اگر چه بحث مردودی نیست.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول