اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی:

برخورد با تبلیغات زودهنگام انتخاباتی خلأ قانونی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: برخورد با تبلیغات زودهنگام انتخاباتی خلأ قانونی دارد.

برخورد با تبلیغات زودهنگام انتخاباتی خلأ قانونی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید کریم سجادی صبح امروز در نشست خبری خود اظهار داشت: تبلیغات انتخاباتی صرفاً باید در چارچوب قانون انجام شده و از تبلیغات زودهنگام انتخاباتی پرهیز شود.
وی با تاکید بر اینکه تبلیغات انتخاباتی صرفاً باید در مهلت تعیین شده صورت بگیرد، افزود: از تمام کاندیداهای انتخابات مجلس انتظار می‌رود که رعایت قانون‌مداری و اخلاق محوری را در مواجهه با رقبای خود داشته باشند.
سجادی احترام به قوانین و مقررات، ترجیح منافع ملی بر منابع شخصی و حرکت در محور قانون را از سوی داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس مورد تاکید قرار داد و گفت: اخیرا کار ناصوابی از سوی عده‌ای گزارش شده مبنی بر اینکه بعضی از کاندیداها خدمات نظام را در صحبت‌های خود زیر سئوال برده که این جفا به نظام است.
وی با بیان اینکه هر اقدام ناصوابی که برای کسب رای از سوی داوطلبان انجام شده یقیناً با اخلاق انتخاباتی مغایرت دارد، افزود: کاندیداها همچنین از اقداماتی که شائبه تبلیغات زودهنگام تبلیغاتی دارد پرهیز کنند.
سجادی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر افزایش حضور نمایندگان مجلس استان در حوزه انتخابیه و شائبه تبلیغاتی بودن این حضور تصریح کرد: به هر حال این افراد نمایندگان مردم بوده و نمی‌توان آنان را از حضور در حوزه های انتخابیه و یا جلسات منع کرد البته یک خلأ قانونی در تبلیغات زودهنگام انتخاباتی وجود داشته و این خلأ اجتناب ناپذیر است.
 
* تشکیل شعبه ویژه‌ای در دادگستری برای تخلفات انتخابات
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی در ادامه از تشکیل شعبه ویژه‌ای در دادگستری کل خراسان شمالی برای برخورد با تخلفات انتخاباتی خبر داد.
وی با بیان اینکه این تخلفات به صورت ویژه و خارج از نوبت در این شعبه رسیدگی می‌شود، از تمام کاندیداها خواست تا قانون را تمکین کنند.
سجادی تصریح کرد: در سایر شهرستان‌های استان نیز با همکاری دادگستری شعبه‌های ویژه‌ای در این ارتباط پیش‌بینی شده است.
 
* سوم دی زمان ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس
رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی با بیان اینکه زمان ثبت‌نام انتخابات مجلس از سوم دی ماه آغاز خواهد شد، گفت: مهلت ثبت‌نام به مدت یک هفته در سطح فرمانداری‌ها و وزارت کشور انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین در این دوره از انتخابات مجلس، ثبت‌نام اینترنتی نیز پیش بینی شده که داوطلبان با ورود به سامانه، اقدام به ثبت‌نام برای انتخابات مجلس می‌کنند.
سجادی با بیان اینکه هم اکنون خراسان شمالی آماده برگزاری انتخابات سالم مجلس شورای اسلامی است، گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات با شکوه در این استان فراهم شده و مسئولان کمیته‌های 9 گانه ستاد انتخابات خراسان شمالی مشخص شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه اخیراً یک تمرین انتخاباتی به صورت آزمایشی در استان برگزار شد، افزود: این تمرین که در قالب مانور انتخاباتی برگزار شد،‌ با موفقیت به اجرا در آمد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی به برگزاری دوره‌های آموزشی برای مجریان برگزاری انتخابات در استان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این آموزش‌ها توسط اداره کل آموزش استانداری خراسان شمالی انجام می‌شود.
وی با اشاره به زمان بررسی صلاحیت‌های داوطلبان است، یادآور شد: بر این اساس طبق ماده 28 ، 29 و 30 و منابع چهارگانه، تحقیقات و بررسی‌های محلی رسماً از تاریخ چهارم دی ماه سال جاری آغاز می‌شود و تا تاریخ دوم اسفند امسال ادامه می‌یابد.
 
*پیش بینی 702 صندوق رای در خراسان شمالی
سجادی تعداد صندوق‌های پیش‌بینی شده برای برگزاری انتخابات مجلس در خراسان شمالی را 702 صندوق رای عنوان کرد و گفت: تعداد صندوق بر اساس افزایش جمعیت استان و همچنین ایجاد شهرک‌های مسکن مهر محاسبه شده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: بر همین اساس از این تعداد، 269 صندوق ثابت شهری و 128 صندوق رای ثابت روستایی و همچنین 18 صندوق سیار شهری و 287 صندوق روستایی به خاطر پراکندگی جمعیت روستایی در این استان پیش بینی شده است.
رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی اظهار داشت: البته این پیشنهاد ستاد انتخابات استان به هیئت‌های اجرایی بوده که تعداد آن قابل تغییر است.
به گفته سجادی؛ در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری در این استان 666 صندوق رای برپا شده بود.
وی تعداد افراد حائز شرکت در انتخابات مجلس در این استان را به استخراج نهایی آمار جمعیت و همچنین اعلام رسمی وزارت کشور موکول کرد و گفت: طی انتخابات مجلس شورای اسلامی 513 هزار و 494 نفر حائز شرایط شرکت در انتخابات بوده که از این تعداد 319 هزار و 987 نفر معادل 30/66 درصد در این انتخابات شرکت کردند.
سجادی همچنین میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری در خراسان شمالی را 87 درصد برشمرد و اظهار داشت: میانگین مشارکت مردم در انتخابات این دوره در کشور 85 درصد بوده است.
 
* شرکت 50 نفر در نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی
رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره پیش‌بینی تعداد شرکت کنندگان در این دوره از انتخابات مجلس گفت: براساس برآوردها حدود 50 نفر در این انتخابات شرکت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه در انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی 63 نفر در انتخابات شرکت کردند، افزود: از این تعداد 34 نفر تایید صلاحیت شدند.
سجادی خاطرنشان کرد: از این تعداد 18 نفر از حوزه انتخابیه بجنورد، هشت نفر اسفراین و هفت نفر از حوزه انتخابیه شیروان بودند.
نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 12 اسفند سال جاری برگزار می‌شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول