اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نظارت بیشتر بر مشترکان انجام می‏شود

استفاده از کنتورهای گاز هوشمند در فیروزکوه

خبرگزاری فارس: رئیس شرکت گاز شهرستان فیروزکوه گفت: برای جلوگیری از کار انداختن کنتورها و نظارت بیشتر بر مقدار مصرف مشترکان، استفاده از کنتورهای هوشمند در برنامه شرکت گاز قرار دارد.

استفاده از کنتورهای گاز هوشمند در فیروزکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علیرضا ماهانی صبح امروز در جلسه کمیته حفاری شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: برای گازرسانی به روستاهای بخش حبله‏رود و کلاک مشهد، حصاربن، سیمین‏دشت گجه، زرین‏دشت و ... که در مجموع 17 روستا هستند، طراحی شبکه انجام شده است.

وی اضافه کرد: این روستاها آماده اجرای طرح گازرسانی و تجهیز کارگاه هستند که اولویت را برحسب روستاهای پر جمعیت در نظر گرفته‏ایم.

رئیس شرکت گاز شهرستان فیروزکوه افزود: با توجه به فصل سرما و مشکلات دمایی در زمینه جوشکاری لوله‏ها، سرعت گازرسانی به روستاها کمتر شده است.

ماهانی تصریح کرد: همچنین با توجه به مصرف زیاد کارخانه‏های سیمان در فصل سرما احتمال زیاد قطعی موقت گاز وجود دارد.

وی اضافه کرد: برای گازرسانی به منطقه دشت ناصر و واحدهای مسکونی مهر تمام مراحل مربوط به طراحی شبکه و تجهیز کارگاه انجام شده و تنها دلیل عدم تسریع در انجام گازرسانی وجود مصالح و نخاله‏های ساختمانی در مسیر شبکه است.

رئیس شرکت گاز شهرستان فیروزکوه ادامه داد: برای بهبود حفره‏های خالی از انشعاب گاز طبق اولویت‏بندی ابتدا زرین‏دشت سپس دشت ناصر و در انتها حوزه شهری را در نظر گرفته‏ایم و به محض اینکه مدارک لازم ارائه شود و نقشه‏های مربوطه به ما داده شود، وارد عمل می‏شویم.

ماهانی تصریح کرد: برای کاهش حوادث ناشی از گاز در شرایط بحرانی، شیرهایی هوشمند و قطع‏کن خودکار گاز در قالب سه ایستگاه در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: همچنین برای جلوگیری از کار انداختن کنتورها و نظارت بیشتر بر مقدار مصرف مشترکان استفاده از کنتورهای هوشمند در آینده در برنامه شرکت گاز است.

رئیس شرکت گاز شهرستان فیروزکوه افزود: با افراد و مشترکانی که کنتورهای گاز خود را از کار می‏اندازند، برخورد قانونی می‏شود و برای آنها جریمه‏هایی در نظر گرفته شده و در صورت لزوم به دستگا‏ه‏های قضایی معرفی می‏شوند.

ماهانی اضافه کرد: کادر فنی و ایمنی شرکت گاز به طور شبانه‏روزی و کامل، آماده پیگیری مشکلات فنی مشترکان و برطرف کردن مشکلات احتمالی در علمک‏ها، ریلاتورها، کنتورها و حتی برطرف کردن نشتی‏ها و یا مرمت لوله‏های گاز اصلی و فرعی و ... هستند.

وی افزود: همه مشترکان و مردم به طور خودکار بیمه اداره گاز می‏شوند و در صورت بروز حوادث با دریافت نامه از اداره گاز خسارت‏های خود را به طور کامل دریافت می‏کنند.

رئیس شرکت گاز شهرستان فیروزکوه بیان کرد: مردم باید تا جایی که امکان دارد با توجه به فصل سرما و زمستان و احتمال زیاد افت فشار گاز طریقه‏ مصرف خود را اصلاح و به طور بهینه از این انرژی استفاده کنند.

ماهانی اضافه کرد: همچنین مردم باید هزینه‏های مصرفی خود را به موقع پرداخت کنند تا بتوانیم برنامه‏ریزی‏های لازم را به موقع انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: شرکت گاز شهرستان فیروزکوه در زمینه مدیریت و استاندارد دارای گواهینامه بین‏المللی ایزو 9001 BMTRADA از انگلستان است.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول