اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عنبرآباد خبر داد

معافیت از مجازات‌های قانونی برای تحویل سلاح‌های غیر مجاز

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب عنبرآباد گفت: با توجه به اینکه قانون شش ماه برای جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز مهلت تعیین کرده و تاکنون حدود سه ماه از ابلاغ این قانون می‌گذرد، اگر کسی سلاح‌های غیرمجاز خود را در این مدت تحویل دهد از مجازات‌های قانونی معاف می‌شود.

معافیت از مجازات‌های قانونی برای تحویل سلاح‌های غیر مجاز
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان احمد‌علی انجم‌روز صبح امروز در همایش «شوراهای اسلامی و دهیاران» شهرستان عنبرآباد با بیان اینکه انسان به امنیت به عنوان یک نعمت نیاز دارد، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های بشری امنیت بوده است و همه وظیفه دارند در برقراری نظم و امنیت جامعه تلاش کنند.
وی افزود: با توجه به اجرای قانون کسانی که سلاح‌های غیرمجاز دارند، باید در مدت مشخص شده، برابر ماده 16 قانون سلاح و مهمات به مراجع ذیصلاح از جمله نیروهای نظامی و انتظامی تحویل دهند.
انجم‌روز تصریح کرد: : با توجه به اینکه قانون شش ماه برای جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز مهلت تعیین کرده است و تاکنون حدود سه ماه از ابلاغ این قانون می‌گذرد، اگر کسی سلاح‌های غیرمجاز خود را در این مدت تحویل دهد از مجازات‌های قانونی معاف می‌شود.
وی ابراز داشت: اما چنانچه کسانی در مدت سه ماه باقیمانده، سلاح‌های غیرمجاز خود را تحویل مقامات و مراجع ذیصلاح ندهند، مجازات‌های سنگینی طبق قانون برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.
انجم‌روز بیان داشت: گازهای بی‌حس کننده و سلاح‌های سرد مانند کارد، چاقو و ... و حمل آن‌ها نیز خلاف قانون محسوب می‌شود و مجازات قانونی در پی دارد.
وی عنوان کرد: وظیفه شوراها و دهیاران است که در مناطق روستایی اطلاع‌رسانی کنند تا اگر کسی دارای سلاح غیرمجاز است در اسرع وقت اقدام به تحویل آن کند.
انجم‌روز گفت: با توجه به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور پرشور و حداکثری مردم برای نظام اسلامی بسیار مهم است، زیرا دشمنان اسلام و انقلاب از حضور مردم واهمه دارند.
وی اذعان داشت: حضور حداکثری مردم به نحوی مبارزه با دشمنان انقلاب و نظام اسلامی است و برای مشارکت و حضور حداکثری مردم همه وظیفه دارند در چارچوب قانون و دور از هر گونه جوسازی و حاشیه‌سازی زمینه شرکت آنان را فراهم کنند. 
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول