اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگاه عمومی ریگان خبر داد:

برخورد قاطع با دارندگان سلاح غیرمجاز در ریگان

خبرگزاری فارس: رئیس دادگاه عمومی ‌ریگان گفت: با دارندگان و حمل کنندگان سلاح غیرمجاز در این شهرستان ‌قاطعانه برخورد می‌شود.

برخورد قاطع با دارندگان سلاح غیرمجاز در ریگان
حمید کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار کرد: در منطقه‌ای هستیم که به لحاظ امنیتی و علاقه‌ای که برخی از افراد به سلاح دارند تا حدودی سلاح‌های غیرمجاز در دست افراد فاقد صلاحیت است.
کریمی با توجه به اینکه دادگاه عمومی شهرستان ریگان چهار سال است که راه‌اندازی شده، اقدامات قانونی مناسبی را در مقابله با دارندگان و حمل کنندگان سلاح‌های غیر مجاز انجام داده‌ایم.
وی با اشاره به قانون مجازات اسلامی گفت: طبق قانون، ‌مجازات حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز، سه تا 10 سال مجازات حبس است و این موضوع با سخت‌گیری قانون‌گذار مواجه شده است.
کریمی گفت: با هماهنگی‌هایی که رئیس کل دادگستری استان انجام داد و بنابر قوانین مربوطه افرادی که داوطلبانه سلاح خود را تحویل دهند نهایت تخفیف و رافت اسلامی در حق آن‌ها اعمال می‌شود که این مهم باعث شد که برخی از افراد سلاح خود را تحویل دهند.
وی تصریح کرد: اگر افراد سلاح خود را داوطلبانه تحویل دهند، نهایت تخفیف برای آنها اعمال می‌‌شود و این موضوع موجب استقرار بیش‌تر امنیت در شهرستان می‌شود.
کریمی خاطر کرد: افراد حق استفاده و یا حمل سلاح را در عروسی‌ها ندارند و حتی کسانی که از سلاح مجاز در عروسی‌ها استفاده کنند، کنند به دلیل استفاده غیر ضرور و خارج از مجوز صادر شده‌‌ که موجب اخلال در امنیت و سلب آسایش دیگران است، ‌مجوز سلاح‌آنها را باطل می‌کنیم.
رئیس دادگاه عمومی ریگان، افزود: کسانی که سلاح غیر مجاز خود را تحویل مقامات قضایی و انتظامی ندهند در حق این افراد هیچ‌گونه تخفیف مجازات صورت نمی‌شود.
کریمی با اشاره به خشکاندن درختان نخل برای ساخت و ساز و تغییر کاربری افزود: تغییر کاربری جرم است و تغییر کاربری در محدوده شهر بر عهده شهرداری و در خارج از شهر بر عهده جهاد کشاورزی است.
وی تصریح کرد: در داخل شهر اگر شهرداری در این زمینه گزارشی را مبنی بر تغییر کاربری و خشکاندن درختان ارائه کند در این زمینه برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول