اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر استان اصفهان خبر داد

74 ضربه شلاق برای قدرت‌نمایی با سلاح‌های سرد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر استان اصفهان با اشاره به ماده 917 قانون مجازات اسلامی گفت: هر کس به‌وسیله چاقو یا هر نوع اسلحه دیگری تظاهر به قدرت نمایی کرده و در نزاع‌های خیابانی از آن استفاده کند، بنابر رای دادگاه به شش ماه تا دو سال حبس تعزیری یا تحمل 74 ضربه شلاق محکوم می‌شود.

74 ضربه شلاق برای قدرت‌نمایی با سلاح‌های سرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط‌عمومی پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ حسن یاردوستی اظهار داشت: در راستای ارتقا امنیت‌اجتماعی، اخلاقی و مبارزه با جرایم خشن طرح پاک‌سازی مناطق آلوده شهرستان با به‌کارگیری تمامی توان عملیاتی و تجهیزاتی شهرستان در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: در این طرح که به صورت میدانی و با حضور مأموران پلیس‌های آگاهی، مبارزه با مواد مخدر و امنیت عمومی و همکاری یگان امداد و کلانتری‌های سطح خمینی‌شهر به اجرا گذاشته شد تعداد 285قبضه انواع سلاح‌های سرد کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر استان اصفهان تصریح کرد: در این طرح با انتقال حاملان این‌گونه سلاح‌ها به یگان انتظامی از آنان تعهد گرفته شد.
وی با اشاره به اینکه پلیس در اجرای این طرح با فروشندگان سلاح‌های سرد نیز برخورد داشته است، بیان داشت: در این راستا چند واحد صنفی که اقدام به فروش چاقو و سلاح‌های سرد نامتعارف می‌کردند نیز شناسایی و ضمن اخطار پلمب و ضبط سلاح‌ها، با متصدیان این واحدها برخورد شد.
یاردوستی با اشاره به ماده 917 قانون مجازات اسلامی که به موجب آن هرکس به‌وسیله چاقو یا هر نوع اسلحه دیگری تظاهر به قدرت نمایی کرده و در نزاع‌های خیابانی از آن استفاده کند، بنابر رای دادگاه به شش ماه تا دو سال حبس تعزیری یا تحمل 74 ضربه شلاق محکوم می‌شود، تاکید کرد: تدوین قوانین بازدارنده و مانع شدن از خرید و فروش و تشدید مجازات حمل‌کنندگان و کاربران این گونه سلاح‌ها می‌تواند تا حدودی از آثار مخرب حمل سلاح سرد در جامعه بکاهد.
وی اضافه کرد: علاوه بر موارد قانونی که پس از ارتکاب جرم اجرا می‌شود باید برای پیشگیری از وقوع این‌گونه جرایم فرهنگ‌سازی گسترده‌ای در جامعه صورت گیرد که مدیران آموزش و پرورش و کارشناسان مسایل اجتماعی نقش موثری در این‌باره دارند و خانواده‌ها نیز باید مراقب فرزندان خود باشند و زیان‌ها و خسارت‌های حمل سلاح سرد را برای آنها با توجه به موارد عینی جامعه ترسیم کنند.
انتهای پیام/و30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول