اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی رشت خبر داد

کشف 27 قبضه سلاح غیرمجاز در رشت

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی رشت از کشف 27 قبضه سلاح غیرمجاز از نوع شکاری و یک هزار و 783 قطعه تجهیزات تصاویر ماهواره‌ای در این شهر خبر داد.

کشف 27 قبضه سلاح غیرمجاز در رشت
محمدحسین کارگرنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به عملکرد ماموران نیروی انتظامی رشت در سال جاری، اظهار داشت: در 9 ماهه نخست امسال با تلاش ماموران نیروی انتظامی رشت یک هزار و 763قطعه از تجهیزات دریافت تصاویر ماهواره‌ای و حدود 6 هزار و 300 لیتر مشروبات الکلی و داخلی و بیش از 3 هزار و 800 لیتر انواع مشروبات خارجی  کشف و ضبط شده است.
وی ادامه داد: 12 هزار و 596  قطعه انواع محصولات ضد فرهنگی شامل cd، نوار، تصاویر مبتذل و اقلامی که با فرهنگ نظام و ارزش‌های دینی ما مغایرت دارد نیز در سطح استان جمع‌آوری شد.
این مسئول، با اشاره به تماس‌های مردمی با پلیس 110 رشت، خاطرنشان کرد: در طول 9 ماهه نخست امسال 142 هزار و 295 مورد ارتباط مردمی با مجموع سیستم از طریق تلفن و برخی حضوری با ماموران پلیس 110 رشت برقرار شد که عمده این ارتباطات به موضوع تصادفات با 48 هزار و 480 مورد، 24 هزار و 24 هزار و 333 مورد مربوط به نزاع و درگیری و 28 هزار و 216 تماس نیز مربوط به دیگر موارد از جمله مشاوره و... بوده است.
وی، در باره ساماندهی موتورسیکلت‌های سطح شهر، اذعان داشت: در مدت مذکور، 6 هزار و 985 دستگاه موتورسیکلت در سطح شهر رشت به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی مانند استفاده نکردن از کلاه ایمنی توقیف و برای اعمال قانون به پارکینگ‌ها و مراکز مربوطه منتقل داده شدند.
کارگرنیا با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته در زمینه برخورد با مشمولان غایب خدمت سربازی متذکر شد: ماموران انتظامی شهر رشت در 9 ماهه امسال، تعداد 266 نفر از مشمولان غایب و فراری را دستگیر کرده و برای انجام مراحل  قانونی به مرکز بخش  وظیفه و معاونت وظیفه عمومی استان معرفی کرده است.
وی با اشاره به استقرار بخش مشاوره در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سطح شهر رشت تصریح کرد: استقرار بخش مشاوره در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های شهر رشت موجب ایجاد سازش و کاهش هجوم پرونده‌ها از کلانتری‌ها به مراجع قضایی شده است.
این مسئول ادامه داد: این بخش با تلاش بانوان پرسنل نیروی انتظامی که در رشته‌های روانشناسی تحصیل کرده‌اند بازخورد مثبتی در جامعه داشته است.
وی با توصیه به شهروندان درباره اعمال دقت بیشتر در حفظ و حراست از اموال خود متذکر شد: امروزه یکی از مسائلی که بیشتر موجبات نگرانی ما را فراهم کرده است عدم دقت شهروندان در حفظ اموالشان است.
کارگرنیا افزود: در 50 درصد از سرقت وسایل نقلیه، خودروهایی به سرقت رفته‌اند که در حالت روشن صاحبان‌شان آنها را در کنار خیابان برای انجام کار رها کرده بودند و این موجبات سوءاستفاده سارقان را فراهم کرده است.
وی، یادآور شد: ناآگاهی‌های مردم موجب می‌شود تا افراد سودجو به راحتی به مقاصد شوم خود برسند که امید است از این پس شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول