اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان جیرفت خبر داد

فروردین 91 آخرین مهلت تحویل سلاح‌های غیرمجاز

خبرگزاری فارس: دادستان جیرفت گفت: مهلت اجرای قانون تحویل سلاح‌های غیرمجاز از ابتدای آبان‌ ماه امسال آغاز شده و آخرین مهلت آن فروردین سال آینده است.

فروردین 91 آخرین مهلت تحویل سلاح‌های غیرمجاز
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، مجید رستمی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان جیرفت اظهار داشت: باید نصب دوربین در مراکز مهم تجاری و بانک‌ها از سوی مسئولان مربوطه با جدیت پیگیری شود.
وی با اشاره به قانون جدید سلاح‌های غیرمجاز افزود: مهلت اجرای این قانون برای تحویل سلاح‌های غیرمجاز از ابتدای آبان‌ ماه امسال تا فروردین سال آینده است.
رستمی تحویل سلاح در این مهلت قانونی را سبب معافیت از مجازات ذکر و تصریح کرد: اگر دارنده سلاح‌ شکاری دارای صلاحیت و عدم محکومیت کیفری مؤثر باشد، مراجع ذیربط مکلف هستند، طی سه ماه این سلاح را با جواز به وی برگردانند.
وی با اشاره به قانون تشدید مجازات دارندگان سلاح‌های غیرمجاز بیان کرد: مجازات قاچاق سلاح از شش ماه تا 15 سال حبس و نگهداری آن نیز از شش ماه تا 10 سال حبس و جریمه نقدی است.
رستمی مجازات مواد محترقه و ناریه از شش ماه تا 30 سال حبس عنوان کرد و بیان داشت: مواد محترقه‌ای که در جشن‌ها استفاده می‌شود در صورتی که مورد تأیید وزارت دفاع نباشد از 50 هزار تومان تا یک میلیون تومان جریمه دارد.
وی عنوان کرد: تعمیرکاران سلاح که مجوز ندارند در صورتی که سلاح‌های جنگی تعمیر کنند به شش ماه تا دو سال حبس و در صورتی که سلاح شکاری باشد از 50 هزار ریال تا 100 میلیون ریال مجازات می‌شوند.
رستمی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید برای رسیدگی به شکایات خود حتما یک نماینده حقوقی به دادسرا معرفی کنند تا با همکاری دادستانی به شکایت آنها ترتیب اثر داده شود.  
وی با تقاضای همکاری از مردم با نیروی انتظامی در دستگیری توزیع‌کنندگان مواد مخدر اذعان کرد: شهرستان جیرفت کمترین توزیع مواد مخدر صنعتی را در استان کرمان دارد.
رستمی مبارزه با توزیع این مواد را نیازمند همت تمام نهادها و اداره‌ها دانست و گفت: برای نخستین بار ماده 13 مبارزه با مواد مخدر «پلمب مراکز توزیع مواد مخدر صنعتی» در شهرستان جیرفت اعمال شد که به عنوان نمونه نیز در استان معرفی شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول