اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته مخابرات مجلس:

با افکار آنالوگ نمی‌توان به سوی دنیای دیجیتال حرکت کرد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی گفت: با افکار آنالوگ نمی‌توان به سوی دنیای دیجیتال حرکت کرد.

با افکار آنالوگ نمی‌توان به سوی دنیای دیجیتال حرکت کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی مطهری صبح امروز در نشستی خبری با موضوعیت بررسی نقاط ضعف و قوت صنعت آی تی به مناسبت برپایی چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر، تجارت الکترونیک، اینترنت و ماشین‌های اداری مشهد و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی در محل سالن کنفرانس پایگاه اطلاع‌رسانی نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از افکار موجود در سطوح مختلف به صورت آنالوگ است.
وی با بیان اینکه هنوز در برخی نقاط طرز فکرها آنالوگ است، افزود: با این نوع طرز فکر نمی‌توان به توسعه بخش دیجیتال اندیشید.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در همین راستا این طرز فکر باید در سطوح مختلف مانند آموزش و پرورش تغییرات جدی پیدا کند.
وی تاکید کرد: شبکه‌های رایانه‌ای و مقوله فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور ما سال‌های زیادی نیست که ایجاد شده است.
مطهری با بیان اینکه با این حال نقاط ضعف و قوت زیادی نیز در این عرصه به چشم می‌خورد، متذکر شد: باید سرعت دنیا را درک کرده و عقب‌ماندگی‌ها در این مسیر را به نحو احسن جبران کنیم.
وی با اشاره به آغاز راه‌اندازی شبکه تلفن همراه در کشور اظهار داشت: در آن زمان و در اواخر دهه 60 واکنش‌های زیادی نسبت به راه‌اندازی این شبکه در کشور از سوی نمایندگان مجلس صورت پذیرفت.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در آن دوره موبایل و تلفن همراه کالایی لوکس و بدون استفاده برای مردم به نظر می‌آمد.
وی گفت: با این حال در حال حاضر پوشش این شبکه در میان مردم به بیش از 70 درصد رسیده و جایگاه خاصی در بین خانواده‌ها پیدا کرده است.

* بیش از 120 هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در کشور وجود دارد
مطهری از وجود بیش از 120 هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در کشور خبر داد و گفت: از این ظرفیت بسیار بالا باید به بهترین نحو استفاده‌های لازم را ببریم.
وی بیان داشت: هم‌چنین شبکه مسی کشور شبکه قدرتمندی بوده که تا به حال از تمام ظرفیت‌های آن استفاده نکرده ایم.
رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود بیش از 30 میلیون خط تلفن ثابت در کشور عنوان داشت: استفاده از توان بخش خصوصی در توسعه بخش آی تی کشور یکی از مهم‌ترین ملزومات برای پیشرفت در این عرصه است.
انتهای پیام/م20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول