اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر برگزاری نمایشگاه استانی رسانه‌های دیجیتال خبر داد

صدور مجوز تولید 40 هزار عنوان اثر رسانه دیجیتالی در ایران

خبرگزاری فارس: مدیر برگزاری نمایشگاه استانی رسانه‌های دیجیتال کشور گفت: مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد به دنبال برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه دیجیتال در تهران مجوز ساماندهی، تولید و انتشار 40 هزار عنوان اثر در حوزه رسانه دیجیتال را صادر کرده است.

صدور مجوز تولید 40 هزار عنوان اثر رسانه دیجیتالی در ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رحیم خیاطی عصر امروز در آیین گشایش نخستین نمایشگاه رسانه دیجیتال در اردبیل اظهار داشت: مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد از ابتدای راه‌اندازی با هدف ساماندهی حوزه فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال فعالیت خود را انجام داده و در حال پیگیری است.
وی تصریح کرد: پیش از این رسیدگی به وضعیت رسانه‌های دیجیتال به صورت گروهی و توسط سازمان‌های مختلف پیگیری و نظارت می‌شد اما وزارت ارشاد از چند سال پیش با راه‌اندازی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال توانسته است بررسی صلاحیت‌ها و ارایه مجوز به نرم‌افزارهای مختلف را درست ساماندهی کرده و در این حوزه ورود پیدا کند.
خیاطی خاطر نشان کرد: این مرکز هم اکنون در ارایه مجوز به سایت‌های اینترنتی، وبلاگ‌هایی که محتوای مجرمانه داشته باشند و در حوزه فرهنگی از قابلیت پیگیری برخوردار باشند، اقدام کرده و در این باب به صورت گسترده فعال است.
این مسئول اضافه کرد: از 40 هزار عنوان اثر ساماندهی و تولید شده در نمایشگاه‌های دیجیتال استان‌های مختلف بیش از پنج هزار عنوان اثر به بازدیدکنندگان عرضه شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر ساماندهی و صدور مجوز و همچنین انتشار تا زمانی که این آثار روانه بازار شوند بحث نظارت و کنترل با وزارت ارشاد است و ما از تولیدکنندگان داخلی در این حوزه نیز به جد حمایت می‌کنیم.
خیاطی این حمایت‌ها را شامل بهبود بخشیدن به روند تولید و تسریع در این امر و همچنین بومی‌سازی ابزارها با فرهنگ ایرانی، اسلامی برشمرد و گفت: ما به صورت جدی از تولیدکنندگان این آثار حمایت می‌کنیم و در این زمینه اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های استانی در سراسر کشور کردیم تا بتوانیم برخی اهداف خود را نیز محقق کنیم.
به گزارش فارس، مدیر برگزاری نمایشگاه استانی رسانه‌های دیجیتال به آسیب‌شناسی‌های مورد نیاز در این حوزه و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت رسانه دیجیتال در فرهنگ‌سازی مناسب جنگ نرم و بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و افزود: این رسانه‌ها امروز از پشتوانه قوی و شرایط مناسب توسعه‌ای برخوردار هستند و می‌توانند ابزار خوبی در مقابله با شبیخون‌های فرهنگی و ترفندهای استکباری در فضای سایبر باشند.
خیاطی با اعلام این‌که بهره‌گیری از ظرفیت این رسانه‌ها باید شکل عمومی و فراگیر پیدا کرده و بسیاری از چالش‌های پیش رو برطرف شود، تصریح کرد:‌ جریان‌سازی در تولیدات و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در این بخش بسیار ضروری به نظر می‌رسد به گونه‌ای که ما باید گام در مسیری بگذاریم تا رسانه دیجیتال به عنوان رسانه برتر و ابزار ارتباطی قوی وارد خانه‌ها شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول