اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت پتروشیمی زنجان:

تامین منابع ارزی مهم‌ترین مشکل پتروشیمی زنجان است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت پتروشیمی زنجان با اشاره به اینکه منابع نقدینگی ریالی پروژه پتروشیمی زنجان تامین شده است، گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل تامین منابع ارزی است.

تامین منابع ارزی مهم‌ترین مشکل پتروشیمی زنجان است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا شوشتری شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حل مشکلات نقدینگی پروژه پتروشیمی زنجان از بابت ریالی اظهار داشت: اقداماتی هم برای انتشار اوراق گواهی سپرده خاص انجام شده است که مشکلات پروژه را کاهش می‌دهد.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های اجرایی پروژه پتروشیمی زنجان هم به مرحله خوبی رسیده است، افزود: 50 درصد از فعالیت‌های مهندسی پروژه هم انجام گرفته است.
مدیر عامل شرکت پتروشیمی زنجان اضافه کرد: کارهای لازم برای دادن سفارش‌های داخلی و خارجی پروژه پتروشیمی زنجان انجام شده است.
وی تنها مشکل پروژه پتروشیمی زنجان را تامین منابع ارزی اعلام کرد و گفت: با توجه به نظر مساعد مسئولان صندوق توسعه ملی به زودی تفاهمنامه‌ای بین بانک ملی به عنوان بانک عامل و صندوق توسعه ارزی به امضا می‌رسد.
شوشتری تاکید کرد: با امضای تفاهمنامه بین صندوق توسعه ملی و بانک ملی ارز مصوب در اختیار پروژه قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: با در اختیار قرار گرفتن اعتبار ارزی پروژه پتروشیمی سفارش‌های لازم که در واقع مهم‌ترین فعالیت پروژه محسوب می‌شود به کارخانه‌های خارجی داده خواهد شد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی زنجان با اشاره به حمایت‌های خوب مسئولان استان و وزارت نفت از روند اجرایی پروژه پتروشیمی زنجان تاکید کرد: روند اجرای پروژه به صورت مطلوبی در حال انجام است.
وی در پاسخ به سؤالی درباره زمان افتتاح پروژه پتروشیمی زنجان گفت: زمان پیش راه‌اندازی این پروژه سه سال پیش‌بینی شده است.
شوشتری با اشاره به اینکه ساخت تجهیزات پروژه پتروشیمی به دلیل ماهیتی زمان‌بر است، اضافه کرد: ساخت برخی تجهیزات این پروژه 30 ماه زمان می‌برد، ضمن اینکه انتقال تجهیزات لازم از بندرعباس به زنجان شش ماه زمان نیاز دارد.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره مبلغ ارزی پروژه پتروشیمی زنجان تصریح کرد: مبلغ ارزی این پروژه 399 میلیون دلار است که تا کنون اختصاص نیافته است.
وی با اشاره به تاثیر سرما در روند کار ساختمانی پروژه اضافه کرد: برنامه‌ریزی شده تا وقفه به وجود آمده ناشی از سرما با اقدامات جبرانی در اسفند ماه جبران شود.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی زنجان در پاسخ به سؤالی درباره ایجاد شهرک‌های صنعتی در ایجرود تصریح کرد: فراخوان برای جذب سرمایه‌گذاران در این شهرک انجام شده است.
وی ادامه داد: تفاهمنامه‌های لازم برای زیر ساخت‌های خدماتی آب، گاز و برق شهرک صنعتی به امضا رسیده است.
شوشتری با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای جذب سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی تاکید کرد: با توجه به تلاش استان برای استقرار واحدهای تولید فولاد بخش عمده‌ای از زمین‌های شهرک صنعتی در اختیار واحدهای تولیدی فولاد قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه زمینه استقرار سیار صنایع نیز در شهرک صنعتی فراهم شده است، ادامه داد: سرمایه‌گذاران بخش‌های دیگری از صنعت نیز در این شهرک جذب و مستقر می‌شوند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول