اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتستان:

سهم بخش خصوصی در پتروشیمی دشتستان 51 درصد است

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتستان گفت: سهم بخش خصوصی در پتروشیمی دشتستان 51 درصد است.

سهم بخش خصوصی در پتروشیمی دشتستان 51 درصد است
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، غلامحسین خسروی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی بخش صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در فرمانداری دشتستان اظهار داشت: احداث و راه‌اندازی پتروشیمی این شهرستان یکی از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری است که باید نسبت به اجرای این طرح تسریع شود.
فرماندار دشتستان گفت: تامین سهم سرمایه دولت برای احداث پتروشیمی این شهرستان و شروع به کار آن با اعتبارات ملی انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاران خصوصی خواهد شد.
خسروی اضافه کرد: در ابتدا این طرح با 50 درصد سهم دولتی و 50 درصد نیز سهم سرمایه‌گذاران خصوصی تصویب شد که در اصلاحیه آن در دور سوم نسبت 49 به 51 درصد با سرمایه‌گذاری بیشتر بخش خصوصی تغییر کرد. 
وی با اشاره به قابلیت‌های بسیار زیاد در حوزه صنعت عنوان داشت: در تولیدات صنعتی نیازمند طرحی فراگیر هستیم و این در حالی است که صنایع کوچک و خانگی نباید نادیده گرفته شوند.
فرماندار دشتستان اذعان داشت: این اشتغال‌های محدود نیز که اساس توسعه و بالا بردن تراز اقتصادی برخی از کشورهاست باید تقویت شود. 
خسروی تصریح کرد: صنایع تبدیلی در بخش خرما با تولید 120 هزار تن در سال در دشتستان نیازمند سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی ویژه است که باید تدبیر لازم انجام شود.
فرماندار دشتستان خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت، وسعت و موقعیت جغرافیایی نیازمند یک نمایشگاه بین‌المللی در سطح شهرستان هستیم و آنچه را که در سطح شهرستان نیاز است در حوزه اعتبارات، پشتیبانی و ادارات دولتی ما پشتیبانی می‌کنیم. 
خسروی در ادامه عنوان کرد: دشتستان بزرگ‌ترین شهرستان تولید کننده خرما در سطح کشور و استان است که باید تفویض اختیار برای برگزاری میز کارهای خرما به لحاظ شرایط ویژه به شهرستان داده شود. 
وی در ادامه بر اجرا و پیگیری مصوبات سفر دوم و سوم در بخش بسته‌بندی و صنایع تبدیلی خرما و اجرای طرح‌های صنعتی تاکید کرد.
فرماندار دشتستان اذعان داشت: احداث زیرساخت‌های لازم برای انتقال صنایع آلاینده در سطح شهرستان امری لازم است که از مسئولان صنعت و تجارت استان انتظار داریم تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول