اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در خاورمیانه

از موتور پمپ‌های صنعت پتروشیمی رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار در خاورمیانه از موتور پمپ‌های درون خالی صنایع پتروشیمی که توسط محققان پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی تهیه شده است در نمایشگاه پژوهش استان رونمایی می‌شود.

از موتور پمپ‌های صنعت پتروشیمی رونمایی می‌شود
بابک شیدا از شرکت شیدایی نوین ابتکار در حاشیه بازدید از نمایشگاه پژوهش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهارداشت: یکی دیگر از اقدامات پژوهشی که در پارک علم وفناوری استان به عنوان یکی از ایده‌ها وارد دستور اجرایی شد ساخت موتور پمپ‌هایی است که در صنایع پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این محقق جوان در ادامه افزود: موتور پمپ‌های که ساخته شده است در بخشی از دستگاه منو پمپ استفاده می‌شود که بر این اساس ساخت این دستگاه برای نخستین بار در خاورمیانه صورت گرفته است.
وی با اشاره به تحریم‌های که برای استفاده از این نوع دستگاه از سوی کشورهای دارنده این نوع تکنولوژی وجود دارد، اظهارداشت: این تحریم‌ها در استفاده از این نوع پمپ‌ها، مشکلاتی را برای صنایع پتروشیمی و نفت ایجاد کرده بود.
این پژوهشگر پارک علم و فناوری خراسان در ادامه و در ارتباط با نوع استفاده از نوع موتور پمپ تولید شده افزود: این نوع موتور پمپ قادر است در قالب پنج استیج(پنج گام) کار کند.
وی با اشاره به این طرح به عنوان یکی از طرح‌های برتر انتخاب شده است، افزود: بر این اساس این نوع موتور پمپ به عنوان یکی از پنج طرح برتر در نمایشگاه پژوهش استان رونمایی می‌شود.
شیدایی در مورد هزینه‌های اجرای این طرح افزود: در راستای ساخت این نوع موتور پمپ تا کنون در حدود 60میلیون تومان هزینه شده است
این پژوهشگر بهره‌گیری از این نوع موتور پمپ در صنایع شمیایی، ساختمان، نفت و گاز و نیز صنایع غذایی را از دیگر موارد استفاده از این نوع موتور پمپ‌ها عنوان کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول