اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی هیئت نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی خبر داد

مشارکت 2800 ناظر برای انتخابات مجلس در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: سخنگوی هیئت نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی از ساماندهی برای مشارکت دو هزار و 800 ناظر هیئت نظارت و بازرسی در انتخابات نهم مجلس در این استان خبر داد.

مشارکت 2800 ناظر برای انتخابات مجلس در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی‌اکبر وحیدی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد ناظر در سطح 725 شعبه اخذ رای و همچنین در هیئت نظارت و بازرسی خراسان شمالی و شهرستان‌ها بر نظارت بر انتخابات مشارکت خواهند داشت.

قائم مقام هیئت نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی بیان داشت: در انتخابات دهم ریاست جمهوری تعداد ناظران هیئت نظارت و بازرسی انتخابات دو هزار و 530 نفر بوده که به خاطر افزایش شعبه‌های رای گیری این دوره تعداد ناظران انتخابات به حدود دو هزار و 800 نفر افزایش یافت.

وحیدی با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کرده تا وظایف دینی و شرعی خود را در قبال انتخابات به جای آورند، تصریح کرد: تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری بالاترین مشارکت را مردم در خبرگان رهبری در استان داشتند.

وی افزود: این در شرایطی بود که فضای رقابتی در این انتخابات وجود نداشت، لیکن 398 هزار نفر از افراد حائز شرایط در انتخابات خبرگان شرکت کردند که این حاکی از این بوده که مردم به فضای انتخاباتی آرام و بدون التهاب علاقه‌مند بوده که این باعث مشارکت حداکثری مردم می‌شود.

وحیدی تصریح کرد: اگر کاندیداها به شیوه‌های قانونی برای تبلیغات تمکین نکنند، قطعا میزان مشارکت مردم کاهش خواهد یافت البته در انتخابات 88 مردم احساس تکلیف کرده و به خاطر شرایط و حساسیت آن مقطع و حمایت دشمنان حماسه حضور را در انتخابات دهم ریاست جمهوری آفریدند.

وی اضافه کرد: برای آنکه دشمنان در سمپاشی های انتخاباتی مربوط به انتخابات دهم ریاست جمهوری خلع سلاح شوند، تمام آرا و جزئیات آن برای اطلاع عموم در داخل و خارج در سایت قرار داده شد.

سخنگوی هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان شمالی اظهار داشت: در آن مقطع به خاطر تبلیغات دشمنان با فضای خوبی مواجه نبود و به خاطر همین مسائل بعد از انتخابات هزینه‌های زیادی برای نظام داشت که البته با روشنگری‌های مسئولان نظام فتنه‌ها خنثی شد.

وی با تاکید بر پرهیز کاندیداها برای تخریب و رقابت ناسالم تصریح کرد: اگر کاندیداهای مجلس قصدشان خدمت است، دلیلی ندارد که به روش‌های نامناسب و فشار و دستاویز قرار دادن بد اخلاقی‌های انتخاباتی اقدام به کسب رای کنند.

وحیدی اظهار امیدواری کرد که شأن و جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی به سمتی برود که به آن به عنوان طعمه نگاه نشود.

وی تصریح کرد: اگر به این جایگاه با این دید نگاه شود، قطعا باعث سوء‌استفاده از این جایگاه برای آشنایان و اطرافیان شده و افراد با صلاحیت توفیق خدمت را در این جایگاه‌ها کسب نخواهند کرد.

سخنگوی هیئت نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر همین اساس رسالت و مسئولیت نمایندگان مجلس در قبال مردم و نظام اسلامی سنگین است.

وی با اشاره به افزایش 59 شعبه اخذ رای در این دوره از انتخابات مجلس نسبت به انتخابات دهم ریاست جمهوری تصریح کرد: افزایش این تعداد شعبه با توجه به افزایش جمعیت استان و شهرک‌ها صورت گرفته است.

قائم مقام هیئت نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی همچنین وظیفه رسانه‌ها را در تبیین اهمیت انتخابات مجلس بسیار مهم برشمرد و بر اطلاع رسانی صحیح و شایسته از سوی رسانه‌ها تاکید کرد.

نهمین دوره انتخابات مجلس در خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور در 12 اسفند برگزار می‌شود.

خراسان شمالی دارای چهار کرسی نمایندگی بوده و شهرستان فاروج در این استان به عنوان حوزه فرعی با شهرستان قوچان مشترکا دارای یک نماینده است.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول