اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی اعلام کرد

فعالیت 10 هزار شرکت تعاونی در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون بیش از 10 هزار شرکت تعاونی با بیش از 5 میلیون عضو در خراسان رضوی فعال است.

فعالیت 10 هزار شرکت تعاونی در خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد‌ به نقل از روابط عمومی اتاق تعاون خراسان رضوی، سید جواد رضویان‌راد اظهار داشت: سال بین‌المللی تعاون فرصتی برای انتشار آموزه‌های دینی اسلام در حوزه تعاون و همیاری است.
عضو هیئت مدیره اتاق تعاون خراسان رضوی افزود: تاکید بر تعاون، همدلی و همیاری در دین مبین اسلام و آموزه‌های دینی ما بیش از هر دین و مکتب دیگری مورد تاکید قرار گرفته است.
وی گفت: در هر جبهه‌ای که با توسل به تعاون وارد عمل شدیم، موفق عمل کرده‌ایم بنابر‌این باید با قوت در راستای تقویت بخش تعاون به منظور تحقق قانون برنامه پنجم توسعه بکوشیم.
رضویان‌راد یادآور شد: از فرصت امسال که به نام سال بین‌المللی تعاون نامگذاری شده است باید برای تقویت بخش تعاون در کشور بهره ببریم و علاوه بر آن بر تاکیدات اسلام در این زمینه یادآوری کنیم.
دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی، با تاکید بر ضرورت تقویت و توسعه بخش تعاون در اقتصاد ملی کشور و رسیدن این بخش به سهم 25 درصدی از اقتصاد ملی اظهار داشت: اگر بخش تعاونی در کشور رشد نکند شاهد رشد سرمایه‌دارانی خواهیم بود که قدرت مشارکت را از بخش مردمی تعاون می‌گیرند.
عضو هیئت مدیره اتاق تعاون ایران گفت: بخش تعاونی در ایجاد اشتغال در کشور می‌تواند از اثرگذاری بسیار برخوردار باشد و این اثرگذاری صرفا منوط به رشد و تقویت این بخش است.
دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی افزود: دولت باید با توجه به الزامات قانونی موجود در قانون برنامه پنجم توسعه اقدام به تقویت بخش تعاونی نماید و با اجرای قوانین موجود در زمینه تخفیف مالیاتی و بیمه برای شرکت‌های تعاونی به رشد و بالندگی این بخش کمک کند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 10 هزار شرکت تعاونی با بیش از 5 میلیون عضو در خراسان رضوی فعال است، گفت: تعاونی‌های سهام عدالت، مصرف و مسکن به ترتیب بیشترین شمار تعداد شرکت های تعاونی و اعضا را به خود اختصاص داده‌اند.
رضویان‌راد اظهار داشت: هم‌اکنون سهم بخش تعاون خراسان رضوی در اقتصاد استان حدود هشت درصد است و این در حالی است که در مقایسه با بخش خصوصی فشار و نظارت بر بخش تعاون بسیار بیشتر است.
وی تصریح کرد : برای رسیدن به سهم 25 درصدی در سال پایانی اجرای برنامه پنجم توسعه باید از هم اکنون برنامه ریزی کرد که سال بین‌المللی تعاون می‌تواند فرصت منحصر به فردی در این راستا باشد.
عضو هیئت مدیره اتاق تعاون خراسان رضوی گفت: سهم تعاون در اقتصاد به لحاظ کمی و کیفی در استان کمتر از هشت درصد است.
عضو هیئت مدیره اتاق مرکزی ایران افزود: در ظرف چند سال اخیر در بخش تعاون تحولات سنگین و شگرفی اتفاق افتاده و این امر به دلیل توجه ویژه دولت نهم و دهم و دستورات رهبر بعد از ابلاغ سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی در خصوص توانمندسازی تعاونی‌ها بوده است.
‌انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول