اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین اداره کل تعاون و دانشگاه آزاد تبریز

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی از انعقاد تفاهمنامه بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز خبر داد.

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین اداره کل تعاون و دانشگاه آزاد تبریز
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، یونس فاتح در مراسم امضای انعقاد تفاهمنامه همکاری بین اداره کل تعاون و دانشگاه آزاد تبریز با تاکید بر ضرورت توسعه حقیقی مراکز علمی و دانشگاهی در ارائه برنامه‌های آموزشی مبتنی بر کارآفرینی و مهارت‌آموزی افزود: استفاده از ظرفیت‌های ویژه دانشگاه‌ها و بهره‌مندی از توانمندی‌های دانشجویان در توسعه فناوری‌های جدید در بهره‌وری تولید محصول و ارائه خدمات بسیار ارزشمند و یکی از برنامه‌های ما است.
وی گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه باید به شکل حقیقی توسعه پیدا کند و در این راستا مراکز دانش بنیان به‌عنوان مرکز ثقل فناوری و علوم پیشرفته باید در کانون توجه قرار گیرد.
فاتح ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما مونیتورینگ کردن بازار کار منطقه است و توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی با مراکز علمی و دانشگاهی به‌عنوان یکی از بحث‌های مهم در دستور کار ما قرار دارد.
وی، ارزش‌آفرینی را یکی از راهبردهای مراکز علمی عنوان کرد و گفت: باید مسیر حرکت دانشگاه‌ها به سمت احساس مسئولیت اجتماعی و به‌عنوان زیرساخت‌های آموزشی در جریان باشد و در این راستا در تمام سطوح از جامعه نخبگی و دانشگاهی انتظار همراهی و راهنمایی داریم.
فاتح با اشاره به اینکه فضای همکاری در استان در سطح بالایی قرار دارد، افزود: نشست هم‌اندیشی با مراکز علمی و دانشگاهی منشا خیر و برکت در استان و پویایی و شکوفایی و توسعه همه جانبه استان را به همراه داشته است و ما به دنبال توسعه حقیقی و ایفای نقش ‌این مراکز در تمام بخش‌ها هستیم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بالا و ظرفیت‌های ویژه استان تصریح کرد: هم اکنون رتبه سوم قطب خودروسازی را در کشور داریم و در مباحث علمی و اجتماعی همچنین موضوع خودروسازی در جایگاه ویژه‌ای در کشور قرار گرفته‌ایم.
فاتح در بخش دیگری با اشاره به تفاهمنامه بین اداره کل تعاون و دانشگاه افزود: در راستای ایجاد و گسترش تعاملات و همیاری‌های اجرایی علمی، تحقیقاتی و آموزشی تفاهم‌نامه‌ای را با دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز منعقد کردیم که در 20 محور مطالعاتی، فعالیت‌های اقتصادی منطقه‌ای و محلی، ایده‌های نوین، طرح‌های کسب و کار، تشکیل شرکت‌های تعاونی تخصصی، ارائه خدمات آموزشی و آموزش در زمینه بازاریابی، ترویج فرهنگ تعاون، کار، انجام طرح‌های تحقیقاتی و برگزاری زمینه دوره‌های کارآموزی دانشجویان را از محورهای اصلی این تفاهم عنوان کرد که در نخستین نشست تخصصی با رئیس و هیئت علمی دانشگاه کمیته‌ای متشکل از نمایندگان از سوی دانشگاه این اداره کل متناسب با اهداف تعیین شده منعقد و مبادله شد که امیدواریم برکات و اثرات آن در توسعه کمی و کیفی مراکز علمی و دانشگاهی همچنین بهره‌وری و توسعه اقتصادی استان نائل شویم.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول