اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

حفظ کاربری اراضی کشاورزی توسعه پایدار را همراه دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: حفظ کاربری اراضی کشاورزی، توسعه پایدار را در بخش کشاورزی استان به همراه دارد.

حفظ کاربری اراضی کشاورزی توسعه پایدار را همراه دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، مسعود محمدیان در جلسه مدیران ارشد این سازمان، با اشاره به عزم سازمان در برخورد شدید با متخلفان تغییر کاربری‌‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی و ملی اظهار کرد: مطابق با قوانین و مقررات مربوطه به کاربری اراضی، تغییر کاربری با نظر کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اعمال شده و با متخلفان غیرقانونی، با تلاش تمام دست‌اندرکاران سازمان به شدت برخورد و علاوه بر توقف عملیات با ارجاع پرونده به مراجع قضایی، تا عرصه قلع و قمع ابنیه ایجاد شده و اخذ جریمه تا سه برابر پیش می‌رود.
وی همچنین توسعه پایدار و در کنار آن مدیریت راهبردی به سوی توسعه پایدار را برای دستیابی به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی برای تامین امنیت غذایی جامعه، خاطرنشان کرد و افزود: در راستای حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی، توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش را با حمایت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان و با مشارکت تولیدکنندگان و بهره‌برداران دنبال می‌کنیم. 
محمدیان از افزایش راندمان آب مورد مصرفی در بخش کشاورزی با گسترش شبکه‌های آبیاری نوین در پایاب سدها و سیستم‌های آبیاری تحت فشار و همچنین توسعه آموزش‌های به روز ترویجی و انتقال یافته‌های نوین تحقیقاتی به کشاورزان و حمایت از تشکل‌های صنفی بخش کشاورزی خبر داد.
وی گفت: تعامل بیشتر و بهتر با آنان از جمله وظایفی است که سازمان جهادکشاورزی استان، تلاش را بر این دارد که بتواند با استفاده از تمام امکانات سخت افزاری و نرم‌افزاری موجود برای رسیدن به توسعه پایدار، تمام کوشش خود را در قالب مجموعه سازمانی و مدیریت روز آمد، به انجام رساند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: در صورت درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی مبنی بر واگذاری اراضی ملی و دولتی برای ایجاد و توسعه طرح‌های مصوب واحدهای دامداری، پرورش طیور، آبزیان و تاسیسات وابسته و همچنین صنایع تبدیلی و تکمیلی و نیز طرح‌های اقتصادی زراعی، باغبانی و یا غیر کشاورزی شامل صنعتی، خدماتی و گردشگری، در صورت احراز شرایط لازم  و با تایید کمیسیون مربوطه، مجوز اجاره نامه رسمی صادر می‌شود. 
وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته و هماهنگی‌های در دست اقدام با سازمان بسیج سازندگی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، شناسایی متخلفان بر اساس قراردادهای مشخص و تعریف شده در حوزه وظایف به صورت یک جریان دایم توسط این سازمان‌ها در حوزه استحفاظی استان اعمال می‌شود. 
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول