اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ‌مالی شهرداری مشهد خبر داد

انتشار 10 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت‌

خبرگزاری فارس: مدیر امور مالی شهرداری مشهد از انتشار 10 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت تا پایان سال خبر داد.

انتشار 10 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد‌ به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، عبد‌الامیر بخشی‌زاده اظهار داشت: این اوراق مشارکت شهرداری ‌شامل بافت فرسوده آبکوه، خیابان عامل، بافت فرسوده اطراف حرم و خط دو قطار شهری است.
وی در ارتباط با فرآیند تصویب اوراق مشارکت خاطر نشان کرد: ابتدا طرح‌ها از نظر قابلیت توجیه اقتصادی بررسی می‌شود و درصورت تایید به کمیته اوراق مشارکت برای تصویب ارائه می‌شود.
بخشی‌زاده افزود: پس از تصویب کمیته اوراق مشارکت این طرح‌ها توسط شهردار به شورای اسلامی شهر ارائه می‌شود و در نهایت بعد از تصویب، شهرداری اقدام به اخذ مجوز از وزارت کشور و بانک مرکزی برای انتشار اوراق مشارکت می‌کند.
وی با بیان اینکه به اوراق مشارکت سود ثابتی به طور علی‌الحساب تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: سود قطعی اوراق مشارکت از محل سود طرح مورد مشارکت و به تناسب قیمت اسمی و مدت زمان سرمایه‌گذاری در اوراق، تعیین و به دارندگان آن پرداخت می‌شود.
مدیر امور مالی شهرداری مشهد ادامه داد: شهرداری مشهد نخستین شهرداری در کشور است که سود قطعی ارائه می‌دهد.
وی اظهار داشت: به‌زودی دارندگان اوراق مشارکت مرحله اول می‌توانند با مراجعه به بانک علاوه بر سود علی‌الحساب، سود قطعی محاسبه‌ شده برای اوراق مشارکت را دریافت کنند.
بخشی‌زاده تاکید کرد: اوراق مشارکت به منظور افزایش مشارکت عمومی در فعالیت‌های اقتصادی، تامین منابع مالی مورد نیاز بخش خصوصی و دولتی و نهادهای عمومی غیر‌دولتی، جمع آوری نقدینگی از جامعه و اجرای سیاست‌های پولی و برنامه‌های توسعه اقتصادی منتشر و در اختیار بانک‌های عامل قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول