اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار ‌نقدی:

واردات 55 میلیارد دلاری 22 میلیون شغل را از جوانان ایرانی گرفته است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به واردات سالانه 55 میلیارد دلاری گفت: این میزان واردات ما را از وجود 22 میلیون شغل محروم می‌کند‌.

واردات 55 میلیارد دلاری 22 میلیون شغل را از جوانان ایرانی گرفته است
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، سردار محمدرضا نقدی اظهار داشت: در راستای توسعه ایران زمین، بسیج یک میلیون نفر را برای سازندگی در نظر گرفته است که سهم این استان 15 هزار نفر در نظر گرفته شده بود.
وی افزود: با تلاش‌ِهای صورت گرفته و در راستای برنامه‌های هجرت سه تنها 7 هزار و 200 نفر برای شرکت برنامه‌های سازندگی محقق شد که با توجه به وسعت و پراکندگی استان ناکافی و باید این سهم افزایش یابد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: با افزایش این افراد به 20 هزار نفر به راحتی می‌توان در کنار آبادانی و سازندگی اهداف اشتغا‌‌ل‌زایی را با استفاده از توان بدنه بسیج در این خطه از ایران اسلامی پیاده کرد.
سردار نقدی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مردم کرمانشاه بیان کرد: رهبری در آن سفر ریشه انقلاب را مردمی دانستند که هیچ قدرتی نمی‌تواند خدشه‌ای به آن وارد کند.
وی افزود: با تبیین این سیاست و راهبرد مهم رهبری می‌توان به خوبی با الگو قرار دادن زمان دوران هشت سال دفاع مقدس، مشارکت مردم را در رشد، آبادانی و سازندگی سیستان و بلوچستان افزایش دهیم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در شرایط کنونی استان، توسعه فرهنگ کارآفرینی، فرهنگ‌سازی مصرف کالا و تولیدات داخلی، رشد نظام آموزشی کاربردی به ویژه فنی و حرفه‌ای می‌تواند راهگشا باشد.
وی با اشاره به رویکرد بسیج برای سازندگی ایران اسلامی افزود: حدود یک میلیون نفر طی سال‌جاری برای اجرای طرح‌های بسیج سازندگی به مناطق روستایی کشور اعزام شدند.
سردار نقدی گفت: امسال این نهاد برای افزایش 75 درصدی برنامه‌های بسیج سازندگی برنامه داشت که تاکنون به این مهم دست یافته است.
وی بیان کرد: نهاد بسیج برای فراهم ساختن مقدمات اجرای طرح بسیج سازندگی مبلغ 500 میلیارد ریال از بودجه اختصاصی خود در سال‌جاری را به این امر اختصاص داده است. 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بسیج برای پیشبرد امور، افزود: گسترش طرح بسیج سازندگی در استان‌ها، نیازمند همکاری بیشتر مسئولان دستگاه‌ها است که آن را به عنوان یک مجری به رسمیت شناخته و به عنوان مجری در اجرای طرح‌های خود استفاده کنند.
سردار نقدی، مشارکت مردم را یکی از بزرگترین توفیقات در نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: اکنون توجه به این مهم و استفاده از آن برای نظام و دولت به عنوان فرصتی طلایی به شمار می‌رود.
وی افزود: مشارکت مردم ظرفیتی است که در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس توسط امام (ره) کشف و عملیاتی شد و بعد از آن هم رهبر معظم انقلاب با ابتکار عمل و تشکیل طرح بسیج سازندگی، از این ظرفیت برای توسعه مناطق مدد جست که اکنون برکات آن را در مناطق محروم به خوبی مشاهده می‌کنیم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر نقشی که بسیج در زمینه اشتغال می‌تواند ایجاد کند از برگزاری نشست‌های مشترک با مسئولان استان‌ها در زمینه مشارکت این نهاد در قالب طرح بسیج سازندگی در حل معضل بیکاری در جامعه سخن گفت.
سردار نقدی با اشاره به اینکه کشور سالانه 55 میلیارد دلار واردات دارد، بیان کرد: این میزان واردات ما را از وجود 22 میلیون شغل محروم می‌کند که اگر با تبلیغات و فرهنگ‌سازی برای مصرف این رقم واردات کالای خارجی به نصف برسد، معضل بیکاری کشور حل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بسیج در بحث رفع معضل بیکاری و اشتغال‌زایی در کشور می‌تواند نقش آفرین باشد، گفت: دستگاه‌های مرتبط در بخش اقتصادی باید همکاری و مشارکت بسیج در رفع معضل بیکاری را مطالبه کنند.
انتهای پیام/ش30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول