اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس اشتغال بهزیستی خراسان‌رضوی:

3 میلیارد تومان برای طرح کسب و کار خرد اعتبار جذب شد

خبرگزاری فارس: کارشناس اشتغال بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: تاکنون نزدیک به 3 میلیارد و 500 میلیون تومان در طرح کسب و کار خرد اعتبار جذب شده است.

3 میلیارد تومان برای طرح کسب و کار خرد اعتبار جذب شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان‌رضوی، فرشته رجب‌زاده اظهار داشت: در صورت کافی‌بودن اعتبارات و همکاری بانک‌ها، بهزیستی قادر است 300 درصد اعتبارات کسب و کار خرد را جذب کند ولی این اعتبارات محدود است و پاسخگوی نیاز مددجویان بی‌کار نیست.
کارشناس اشتغال بهزیستی خراسان‌رضوی افزود: در حال حاضر صد در صد میزان سهمیه‌ بهزیستی، طرح‌های اشتغالی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند اما بانک‌ها به این طرح‌ها براساس برآورد و ارزیابی خودشان تسهیلات می‌دهند بنابراین میزان تسهیلاتی که به این طرح‌ها پرداخت می‌شود خیلی کمتر از میزانی است که کارشناسان بهزیستی برآورد کرده‌اند.
رجب‌زاده افزود: از 4 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتباری که در طرح کسب و کار خرد به بهزیستی اختصاص یافت تاکنون نزدیک به 3 میلیارد و 500 میلیون تومان جذب شد و تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود که کل این مبلغ جذب شود.
وی با بیان اینکه از بین بانک‌های عامل، بانک‌ رفاه 40 درصد طرح‌ها را پاسخگویی کرده است، افزود:‌ بانک کشاورزی و تجارت نیز صد در صد تعهدات خود را به حوزه‌های اشتغالی اعلام کرده‌‌اند.
کارشناس اشتغال بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: هیچ‌ یک از بانک‌ها در شهرستان‌ها تا سقف اسمی وام به طرح‌های معرفی شده تسهیلات پرداخت نکرده‌اند.
وی خاطرنشان‌ کرد:‌ در بعضی شهرستان‌ها بین 2 میلیون تا 4 میلیون تومان، در برخی دیگر بین 4 تا 6 میلیون و در یکی دو شهرستان تا سقف 6 میلیون تومان نیز پرداخت شده است.
وی در ارتباط با طرح‌های کسب و کار خرد در شهرستان مشهد در میان مددجویان بهزیستی گفت: 150 نفر در مشهد برای دریافت این وام‌ها معرفی شده‌اند که معادل صد‌ در ‌صد سهمیه اختصاص یافته بود اما از این میان فقط هفت نفر حداکثر میزان وام را دریافت کردند.
کارشناس اشتغال بهزیستی خراسان‌رضوی گفت:‌در مشهد نیز تعداد بسیار محدودی توانسته‌اند به وام 10 میلیون تومانی که سقف این تسهیلات است، دست پیدا کنند.
رجب‌زاده با تأکید بر اینکه هدف دولت از این برنامه ایجاد اشتغال در بین اقشار ضعیف و ایجاد بستری برای معیشت این افراد است، گفت:‌ بانک‌‌ها باید همکاری بیشتری با این طرح داشته باشند تا اهداف اشتغال‌آفرینی دولت به موقع محقق شود.
وی تاکید کرد: میزان طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها معادل 85 درصد سهمیه‌ بهزیستی بوده اما برخی بانک‌ها فقط 50 درصد طرح‌ها را پاسخ داده‌اند.
کارشناس اشتغال بهزیستی خراسان‌رضوی اظهار داشت: طرح کسب و کار خرد نسبت به مشاغل خانگی خیلی ساده‌تر است و فرایند کوتاه‌تری دارد و اگر بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند و اعتبارات به اندازه کافی موجود باشد بهزیستی می‌تواند تا 300 در صد اعتبارات فعلی را جذب کند.
انتهای پیام/ش30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول