اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل راه و ترابری آذربایجان غربی خبر داد

هزینه 1.2 میلیارد ریالی تقاطع غیرهمسطح ماکو

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و ترابری آذربایجان غربی گفت: بمنظور احداث تقاطع غیرهمسطح خروجی کنارگذر شهرستان ماکو‌ 1.2 میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

هزینه 1.2 میلیارد ریالی تقاطع غیرهمسطح ماکو

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علیرضا رحمان‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت پروژه‌های راهسازی استان اظهار داشت: با تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های راهسازی علاوه بر فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه تجارت خارجی آذربایجان غربی با کشورهای اروپایی، صنعت حمل و نقل جاده‌ای در استان توسعه می‌یابد.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی احداث تقاطع غیرهمسطح خروجی کنارگذر شهرستان ماکو‌ افزود: این طرح یکی از پروژه‌های عظیم وزارت راه و شهرسازی است چرا که به دلیل قرار گرفتن در مسیر کلیدی‌ترین جاده ترانزیتی شمال غرب کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رحمان‌زاده با بیان اینکه طول این تقاطع غیرهمسطح بیش از دو کیلومتر و عرض آن بیش از 11 متر است گفت: این طرح با صرف یک میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در حال ساخت است و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول اضافه کرد: این پروژه از سال 86 کلنگ‌زنی شده و در این تقاطع یک دستگاه پل چهار دهانه 15 متری، چهار دستگاه پل آب‌رو و 42 عدد شمع احداث شده است.

وی خاطر نشان کرد: با اتمام این طرح ملی یکی از نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای در استان حذف می‌شود.

رحمانزاده با اشاره به اجرای طرح چهار خطه شدن محور ورودی و خروجی جنوب شهرستان ماکو بیان کرد: این پروژه به طول سه کیلومتر و در راستای تسهیل ترافیک ورودی و خروجی شهر و کاهش حوادث رانندگی در دست اجراست.

وی در ادامه از تکمیل عملیات اجرایی پروژه تعریض محور ورودی و خروجی جنوب شهرستان ماکو خبر داد و گفت: برای احداث این پروژه تاکنون 4 میلیارد ریال هزینه شده است که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و ترابری استان آذربایجان غربی تصریح کرد: با اتمام عملیات راهداری در این محور عرض آن به 24 متر افزایش می‌یابد.        

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول