اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای حمل ‌و نقل خراسان شمالی مطرح کرد:

پیش‌بینی 107 میلیارد تومان اعتبارات راه‌سازی در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: رئیس شورای حمل ‌و نقل و ترافیک خراسان شمالی گفت: 107 میلیارد تومان اعتبارات حوزه راه‌سازی در این استان امسال پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی 107 میلیارد تومان اعتبارات راه‌سازی در خراسان شمالی
ابوالفضل باقرنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه 24 میلیارد تومان از اعتبارات از محل استانی است، اظهار داشت: 48 میلیارد تومان اعتبارات نیز در قالب ملی در نظر گرفته شده است.
وی همچنین میزان اعتبارات اختصاص یافته از محل ساخت و توسعه فرودگاه بجنورد را هم 34 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این اعتبارات برای اجرای طرح‌های راه‌سازی محورهای اصلی، فرعی و روستایی این استان صرف می‌شود.
مدیرکل راه و ترابری خراسان شمالی از توسعه فرودگاه، احداث باند دوم آشخانه ـ بجنورد،‌ آزادشهر، احداث کنارگذر شمالی مرکز استان، محور بجنورد به اسفراین را از مهم‌ترین پروژه های ملی عنوان کرد.
وی گفت: اجرای راه آهن جوین ـ اسفراین و مطالعات راه آهن مشهد ـ بجنورد ـ گرگان از دیگر پروژه های ملی در استان بوده که اجرای آن آغاز شده است.
باقرنیا با بیان اینکه ده‌ها پروژه راه‌سازی از محل اعتبارات استانی امسال اجرایی شده است، تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل؛ راه های درون استانی، آسفالت محور چمن بید، راز ـ غلامان، آشخانه  ـ شهرآباد،‌ روکش آسفالت شیروان به فاروج، باند دوم بجنورد به بوستان بش‌قارداش و همچنین ساخت باند دوم این محور از مسیر اسفراین است.
وی همچنین از ساخت 501 کیلومتر راه روستایی در سطح این استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال 70 کیلومتر از این محورهای روستایی آسفالت شده و 45 کیلومتر نیز در دست آسفالت ریزی است و بقیه محورها نیز در حال زیرسازی است.
مدیرکل راه و ترابری خراسان شمالی با اشاره به افتتاح پل تنگه ترکمن و روکش آسفالت محور شیروان، فاروج تصریح کرد: برای اجرای پروژه پل تنگه ترکمن 20 میلیارد ریال و روکش آسفالت محور شیروان ـ فاروج 60 میلیارد ریال اعتبار صرف شده که در سفر چهارم دولت به استان به صورت رسمی به بهره برداری می‌رسد.
وی اصلاح تقاطع 8 محور در مسیر بجنورد به آزادشهر را از مهم‌ترین اقدامات این اداره کل طی امسال عنوان کرد و گفت: اصلاح‌ دو تقاطع این مسیر نیز در دستور کار این اداره قرار دارد.
باقرنیا همچنین از آغاز ساخت قطعه سوم محور بجنورد به آزادشهر تا پایان امسال خبر داد و افزود: بر اساس قول‌های داده شده با اختصاص اعتبارات این پروژه اوایل سال آینده با انتخاب پیمانکار اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در طول فصل زمستان نیز با وجود کاهش اجرای پروژه های عمرانی به واسطه بارندگی‌ها و سردی هوا، مأموریت‌های راه و ترابری در حوزه نگهداری جاده‌ها افزایش خواهد یافت، بر مشارکت مردم با راهداران در این فصل تاکید کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول