اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در محور خوش‌ییلاق انجام می‌شود

نصب نخستین ایستگاه هواشناسی جاده‌ای گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و ترابری استان گلستان گفت: نخستین ایستگاه هواشناسی جاده‌ای استان در محور خوش‌ییلاق نصب می‌شود.

نصب نخستین ایستگاه هواشناسی جاده‌ای گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدتقی جوان‌شورابی ظهر امروز در جمع مدیران استان با اشاره به اهداف احداث نخستین ایستگاه هواشناسی جاده‌ای اظهار داشت: این ایستگاه با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین قادر به ثبت اطلاعات لحظه‌ای هواشناسی شامل سمت و سرعت باد، دما، رطوبت هوا، فشار، تشعشع، ارتفاع برف و نوع بارش و پیش‌بینی زمان یخ‌زدگی سطح در منطقه است.

وی تصریح کرد: این ایستگاه از طریق سنسورهای نصب شده در آسفالت و ارسال سریع به راهدارخانه‌ها و مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و ترابری و اداره کل هواشناسی خواهد بود.

مدیر کل راه و ترابری استان گلستان با اشاره به هزینه احداث این ایستگاه گفت: هزینه احداث این ایستگاه از طریق آن اداره کل تجهیز ماشین‌آلات و با نظارت سازمان هواشناسی به صورت پایلوت است.

جوان‌شورابی خاطر نشان کرد: اکنون اقدامات فوندانسیون و نصب دکل این ایستگاه انجام شده و تجهیزات دوربین و سنسورهای آن (حس‌گرها) نیز در مرحله آماده‌سازی قرار دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به کوهستانی بودن و وجود مناطق صعب‌العبور در گلستان انتظار می‌رود تعداد ایستگاه‌های خودکار جاده‌ای در این استان افزایش یابد.

مدیر کل راه و ترابری استان گلستان با اشاره به برنامه‌های این اداره کل با توجه به صعب‌العبور و برفگیر بودن برخی مناطق استان و تاثیرات آن در ارائه خدمات راهداری به مردم اظهار داشت: گردنه چناران محور کلاله، مراوه‌تپه، محور مینودشت، جنگل گلستان، حدفاصل ابتدای جنگل گلستان، تونل جنگل گلستان و جاده توسکستان محور چهار باغ ایجاد شده است.

جوان‌شورابی گفت: راه‌اندازی این ایستگاه‌ها از آسیب حوادث ناگوار جاده‌ای مانند سیل، بارندگی و غیره جلوگیری می‌کند و کیفیت خدمات راهداری را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول