اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

222 مصوبه حاصل کار شورای آموزش و پرورش در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، شورای آموزش و پرورش استان را موفق‌ترین شورا در سطح کشور دانست و از تصویب و اجرای 222 مصوبه در این شورا خبر داد.

222 مصوبه حاصل کار شورای آموزش و پرورش در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد حسین امین جعفری در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم در سال 1390 که همزمان با هفته شورای آموزش و پرورش دوشنبه شب در تالار امام رضا(ع) استانداری قم برگزار شد به تشریح دستاوردهای قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش و ارائه گزارش عملکرد یکساله شورا پرداخت و اظهار داشت: مصوبات شورای آموزش و پرورش استان، شهرستان و مناطق استان قم در سال 1389 بالغ بر 222 مصوبه بوده است.
وی در ادامه به تشریح تعدادی از مصوبات برتر و اجرا شده شورای آموزش و پرورش استان قم پرداخت و گفت: یکی از مصوبات شورا، اعزام یک هزار نفر از دانش‌آموزان ایتام و بی‌بضاعت استان به مشهد مقدس بود که این تعداد تاکنون به زیارت حرم امام رضا(ع) مشرف نشده بودند و این کار با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، شورای شهر و شهرداری، اداره کل اوقاف و امور خیریه و استانداری قم انجام شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: از دیگر مصوبات شورا اعزام و تامین هزینه پزشک مورد نیاز پایگاه‌های طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان توسط شبکه بهداشت بود که هزینه تامین پزشک توسط معاونت برنامه‌ریزی استانداری قم تامین شد.
امین جعفری اقدام دیگر شورای آموزش و پرورش استان را بیمه دانش‌آموزان بی‌بضاعت و دانش‌آموزان مدارس استثنائی معرفی کرد و بیان داشت: مشکل جدی در ریزش دانش‌آموزان پایه اول دبیرستان را شاهد بودیم که در این زمینه برای پیشرفت دانش‌آموزان اقدامات خوبی انجام شد و بیشترین رشد را در آموزش و پرورش ناحیه دو داشتیم که قابل تقدیر است.
وی افزود: توسعه آموزش فنی‌وحرفه‌ای در استان قم از مصوبات برتر شورا بوده که در این راستا چهار هنرستان راه‌اندازی شده و سوق دادن دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی از سیاست‌های آموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: در بحث اولیا و مربیان قدم‌های خوبی برداشتیم و در همایش انجمن‌های اولیا و مربیان از انجمن اولیا و مربیان برتر تقدیر شد.
امین جعفری از اختصاص 40 میلیون ریال برای فرهنگ‌سازی و پیشگیری از اعتیاد در مدارس استان خبر داد و گفت: در ارزیابی سال 89 شورای آموزش و پرورش استان قم از سوی وزارتخانه آموزش و پرورش به عنوان شورای برتر شناخته شده و از عملکرد آن تقدیر شده است.
وی در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به تاکیدات مکرر استاندار قم مبنی بر احداث مدرسه در منطقه پردیسان گفت: در حال حاضر پنج هزار و 97 دانش‌آموز در 24 مدرسه در این منطقه مشغول به تحصیل هستند و با کمک استاندار و معاونین وی اقدامات خوبی در زمینه احداث مدارس در این منطقه انجام شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: با توجه به گسترش شهر و شهرک پردیسان و افزایش رشد دانش‌آموزی در این منطقه و فاصله قابل توجه آن با مرکز شهر و پیش‌بینی جمعیت دانش‌آموزی حداقل 50 هزار نفری در این محدوده، ضرورت دارد برای ارائه خدمات آموزشی و پرورشی بهتر و جلوگیری از مشکلات احتمالی برای دانش‌آموزان و مردم، اداره‌ای مستقل در این منطقه ایجاد شود.
امین جعفری در ادامه به بیان اهداف ایجاد اداره آموزش و پرورش در شهر پردیسان پرداخت و ابراز داشت: پیش‌بینی نیازهای آموزشی و پرورشی منطقه پردیسان، کاهش تردد تیم‌های مختلف علمی، پژوهشی، تربیت‌ بدنی و دانش‌آموزی برای شرکت در مسابقات و برنامه‌های مختلف ناحیه‌ای، کیفیت‌بخشی به امور آموزشی و پرورشی در منطقه پردیسان و کاهش ترددهای اولیای دانش‌آموزان برای انجام امور اداری به مرکز شهر از اهداف ایجاد این اداره در منطقه پردیسان است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر سه مدرسه خیرساز در این منطقه در حال احداث بوده که یکی از آنها در حال ایجاد کانون فرهنگی هنری است و امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم به‌موقع پاسخگوی مردم و شهروندان قمی ساکن این منطقه باشیم.
انتهای پیام/و۱۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول