اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر:

605 معلم برای اجرای طرح 3-3-6 نیاز داریم

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در راستای اجرای طرح 3-3-6 در آموزش و پرورش، 605 معلم را برای سال تحصیلی آینده نیاز داریم.

605 معلم برای اجرای طرح 3-3-6 نیاز داریم
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر کبری حسامی دوشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: این معلمان از بین معلمان دوره راهنمایی، نهضت سوادآموزی، معلمان حق‌التدریس و در صورت نیاز از معلمان بازنشسته استفاده می‌کنیم.
وی با اشاره به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال با حضور رئیس جمهور شاهد رونمایی سند تحول بنیادین و فلسفه تربیت در کشور بودیم که در نوع خود اقدامی مهم و تحسین برانگیز است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطر نشان کرد: منابع مورد استفاده در تنظیم سند تحول آموزش و پرورش شامل قرآن، اسناد و یافته‌های علمی، مطالبات تطبیقی و تجربیات بشری، سند چشم‌انداز 20 ساله و نقشه جامع علمی کشور بوده است.
حسامی افزود: محتوای این سند شامل بنیان‌های نظری و سند تحول راهبردی است و سند تحول راهبردی نیز شامل بیانیه ارزش‌ها، ماموریت و چشمانداز و اهداف نظام آموزشی و راهبردهای کلان آن است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین راهکارهای سند تحول آموزش و پرورش نظام‌سازی است و از جمله مهم‌ترین رویکرد این نظام‌سازی نظام جدید 3-3-6 و فراهم آوردن زمینه تحول بنیادین و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش است.
وی در ارتباط با دلائل تغییر سیستم آموزشی مدارس گفت: ناکارآمدی دوره پیش دانشگاهی و از بین رفتن فلسفه وجودی آن، ضعف کارایی دوره راهنمایی، کوتاه بودن دوره عمومی از جمله دلائل این تغییرات است.
حسامی ادامه داد: مصوبات شورای انقلاب فرهنگی در سال‌های 68 و 88، مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در سال 89 نیز از مستندات قانونی تغییر سیستم آموزشی بوده است.
انتهای پیام/صا20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول