اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

همسایگان تا 10 سال دیگر نیازمند سیمان ایران هستند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران با اعلام اینکه اجازه احداث کارخانه جدید سیمان نداریم، گفت: کشورهای همسایه حداقل تا 10 سال دیگر نیازمند سیمان ایران هستند.

همسایگان تا 10 سال دیگر نیازمند سیمان ایران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، ولی‌الله فرزانه شامگاه دوشنبه در کارگروه اقتصادی استان مازندران در کارخانه سیمان نکا بیان داشت: سیمان از صنایع مهم کشور است که بسیاری از صنایع را پشتیبانی می‌کند.

وی عنوان کرد: کارخانه سیمان نکا اکنون دوران طلایی خود را طی می‌کند و با توجه به اینکه 3.3 درصد سیمان کشور را تولید می‌کند، اما هشت درصد صادرات سیمان کشور را برعهده دارد.

فرزانه یادآور شد: اکنون دوران مدیریتی موفقی را در سیمان نکا داریم و این صنعت از صنایعی است که به‌طور مستقیم صنعت ساختمان را پشتیبانی می‌کند و صنعت سیمان نیز مشاغل فراوانی ایجاد می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: صنعت ساختمان رابطه معکوس با نرخ بیکاری دارد و هر زمان که صنعت ساختمان رونق داشت، نرخ بیکاری پایین و بالعکس هر زمانی که صنعت ساختمان کم رونق بود نرخ بیکاری بالا بوده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران ادامه داد: اکنون با آزاد شدن قیمت سیمان مشکلات گذشته تهیه سیمان را نداریم  و هر پاکت سیمان در بازار 4 هزار تومان است و سیمان فله نیز تنی 76 هزار تومان است.

 

* کشورهای همسایه حداقل تا 10 سال دیگر نیازمند سیمان ایران هستند

فرزانه با اشاره به صادرات مناسب سیمان نکا و هشت درصد صادرات آن بیان داشت: در سفری که به قزاقستان داشتیم این کشور خواستار آن بود که مصالح ساختمانی را از طریق بندر منگستائو به این کشور وارد کنیم.

وی با اشاره به افزایش 2 هزار تنی و طرح توسعه‌ای که موجب افزایش یک و نیم برابری تولید سیمان شد مانند آن است که دو کارخانه سیمان دیگر در مازندران ایجاد کرده ایم. 

* اجازه احداث کارخانه جدید سیمان نداریم

معاون برنامه‌ریزی  استاندار مازندران با بیان اینکه کارخانه سیمان کیاسر در دست احداث است، خاطرنشان کرد: اجازه ساخت کارخانه سیمان نور توسط منابع طبیعی و محیط  زیست اعلام شده، اما چون سقف تولید کشور تکمیل است اجازه احداث کارخانه جدید سیمان در نور را نداریم.

فرزانه گفت: قبلاً سیمان مورد نیاز دیگر از استان‌های معینی همچون سمنان، فیروزکوه، بجنورد، جاجرود، اردبیل و... تهیه می‌شد و اکنون ما خود صادرکننده سیمان هستیم.

وی تصریح کرد: اکنون صنعت سیمان ما با توجه به تحریم‌های مختلف و طرح هدفمندی یارانه‌ها با قدرت به تولید ادامه می‌دهد و باید در این راستا کمک کار این صنعت و صنایع تولیدی توانمند باشیم.

 

* سیمان نکا رتبه اول صادرات کشور را داراست

فرماندار نکا نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: سیمان نکا رتبه اول صادرات کشور را داراست.

رضا آزادی‌کناری اذعان داشت: این واحد صنعتی از واحدهای نمونه شهرستان است که تعامل مناسبی با مسئولان شهرستان دارد و در تولید و صادرات نیز از واحدهای نمونه است.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول