اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان تاکید کرد

ضرورت حمایت همه‎جانبه توسعه تجارت غلات در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: توسعه تجارت غلات در گلستان نیازمند حمایت همه جانبه از بخش خصوصی است.

ضرورت حمایت همه‎جانبه توسعه تجارت غلات در گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، سیدحمیدرضا میرآفتاب در نشست مشترک مدیران دستگاه‎های مرتبط با همایش تجارت غلات که در محل معاونت برنامه‎ریزی استانداری گلستان برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه بخش خصوصی در صنایع مختلف به خصوص صنعت غلات و تجارت آن در کشور و به خصوص در استان گلستان بسیار کمرنگ است.
وی تصریح کرد: برای دستیابی به جایگاه اصلی استان گلستان در زمینه تجارت غلات باید نقش بخش خصوصی بسیار پررنگ‎تر دیده ‎شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: باید نگاه به بخش خصوصی توأم با اطمینان باشد تا این بخش بتواند توانمندی‎های خود را بروز دهد.
وی ادامه داد: اگر نگاه توسعه‎گرا در بخش غلات و تجارت آن نداشته و ظرفیت‎های موجود را نادیده بگیریم شاهد توسعه اقتصاد به ویژه در بخش کشاورزی نیز نخواهیم بود.
میرآفتاب با اشاره به حضور بخش خصوصی در اجرای پروژه بندر خواجه‎نفس اشاره کرد و گفت: ساخت این بندر نماد حضور این بخش در زمینه توسعه اقتصادی استان خصوصا‌ً در بخش‎های پائین‎دستی صنعت، کشاورزی، معدن و حمل و نقل و غیره است که این امر نیازمند حمایت همه جانبه دولت است تا هر چه سریع‎تر به بهره‎برداری برسد و استان را در زمینه صادرات و واردات محصولات مختلف یاری کند.
این مسئول ادامه داد: ‌با برگزاری همایش تجارت غلات در استان گلستان و به دنبال آن حضور بخش‎های مختلف دولتی و خصوصی از کشورمان و دیگر کشورها همچون کشورهای حوزه دریای خزر و خلیج‎فارس و دیگر کشورهای منطقه می‎توانیم شاهد ترانزیت و صادرات و واردات 4 میلیون تن غلات به ویژه گندم از طریق استان گلستان باشیم.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان اذعان داشت:‌ استان گلستان با این میزان حجم ترانزیت و مبادلات می‎تواند شاهد رشد و شکوفایی روزافزون اقتصادی در بخش‎های مختلف توسعه‎ای باشد.
انتهای پیام/ن۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول