اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی خبر داد

پیش‌بینی 44 میلیارد ریالی برای ساماندهی عشایر آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی گفت: 44 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی عشایر استان در سال آینده در نظر گرفته شده است.

پیش‌بینی 44 میلیارد ریالی برای ساماندهی عشایر آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه سیف‌الله قربانی دوشنبه شب در نشست اعضای شورای عشایری استان در اشنویه اظهار داشت: این میزان اعتبار اختصاص یافته نسبت به جمعیت عشایری استان ناکافی است و مسئولان باید نسبت به افزایش اعتبارات این بخش توجه جدی داشته باشند.
وی افزود: دولت در راستای جلوگیری از تخریب خاک و تبدیل زندگی عشایر از حالت سنتی به نیمه صنعتی، زمینه آسایش مردم را با اجرای طرح ساماندهی و اسکان عشایر فراهم می‌کند و در این زمینه برنامه‌ها و سیاست‌های برنامه‌ریزی‌شده وجود دارد.
قربانی با اشاره به رسالت و وظیفه جامعه عشایری استان گفت: این جامعه وظیفه دارند در جامعه عشایری خود مشکلاتشان را حل کنند و از مهاجرت آنها به شهرها ممانعت کنند.
این مسئول با تاکید بر اهمیت مطالعات در امور عشایر تصریح کرد: ساماندهی جامعه عشایر اسکان و کوچ در دستور مطالعات امور عشایر قرار دارد که در دو قالب اعتبار مطالعات جامع و ساماندهی صورت می‌گیرد.
وی در ادامه از احداث مجتمع‌های دامی در استان خبر داد و اضافه کرد: احداث این مجتمع دامی از برنامه‌های اولویت‌دار اداره امور عشایری استان است و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده احداث شود.
قربانی با اشاره به اعتبارات بخش عشایری استان در سال جاری بیان کرد: امسال 8 میلیارد و 200میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عشایری در استان اختصاص یافته بود که برای احداث ایل راه‌های عشایری، طرح‌های اشتغالزایی، اقدامات معیشتی، آموزش و بهداشت هزینه می‌شود.
فرماندار اشنویه در ادامه این نشست اظهار داشت: توجه به اشتغال و افزایش تولید، برنامه‌ریزی برای صنعتی کردن زندگی عشایری، توجه به برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ساماندهی امور عشایر، فرآوری محصولات دامی و توجه به رفاه و معیشت عشایر با تعامل و همکاری دستگاه‌های مربوط باید با جدیت بیشتری توسط مسئولان پیگیری شود.
محمدعلی حسین‌زاده خاطرنشان کرد: عشایر همواره به عنوان مرزداران کشور مطرح بوده‌اند از این رو باید سازوکاری فراهم شود تا عشایر در مسئولیت خود در عرصه تولید و دفاع از مرزها پایدار بمانند.
انتهای پیام/غ10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول