اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان:

تفکر بسیجی در عمق جان عشایر خوزستان ریشه دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تفکر بسیجی در عمق جان عشایر خوزستان ریشه دارد و در واقع عشایر، بسیجیان و سرمایه ارزشمند نظام جمهوری اسلامی هستند.

تفکر بسیجی در عمق جان عشایر خوزستان ریشه دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله عباس کعبی شامگاه چهارشنبه در همایش سران قبایل و عشایر عرب، لر و بختیاری گفت: فرهنگ عشیره دارای ظرفیت عظیم تحول و پیشرفت و رشد و کمال است، همانگونه که دوران صدر اسلام در تشکل و سازمانی نوین و شبکه‌ای دینی و اجتماعی به رهبری رسول الله (ص) بر پایه ایمان و تقوا و رافت و رحمت و مقاومت و جهاد، انقلابی بزرگ در روابط انسانی ایجاد کرد.
وی خاطرنشان کرد: این ظرفیت نهفته در عشیره و قبیله در عشایر وجود دارد که زمینه‌ساز تحول عظیم شوند.
این نماینده خوزستان در مجلس خبرگان وفای به عهد، صداقت و راستگویی، فطرت پاک انسانی و الهی، شجاعت و سلحشوری، جود و کرم و مهمان‌نوازی و روحیه تعاون و همکاری را از مهم‌ترین خصلت‌ها و ویژگی‌های عشایر نام برد و گفت: قبایل و طوایف و عشایر یکی از ارکان تاثیرگذار در تثبیت و استمرار و تداوم و حفظ نظام هستند.
کعبی افزود: امروز عشایر غیور رنگین‌کمانی از فضایل و خوبی‌ها هستند و به مثابه رنگین‌کمان متنوع و زیبایی با صفا و همدلی و همگرایی و محبت و ولایت‌پذیری خود تبعیت از ولایت و رهبری را همواره به نمایش گذاشته‌اند.
وی نگاه نظام و انقلاب به عشایر را نگاهی سرمایه‌ای و ارزشمند دانست و افزود: می‌توانیم از این سرمایه بزرگ اجتماعی به نحو شایسته استفاده کنیم و به این منظور لازم است فرهنگ عشیره‌ای و تنوع آن را یک فرصت بزرگ برای نظام و نه یک تهدید تلقی کنیم.
کعبی خاطرنشان کرد: قبایل و عشایر خوزستان با ظرفیت بین‌المللی که دارند، می‌توانند در صحنه بیداری اسلامی بدرخشند و پیام‌آور باور‌ها و ارزش‌های اسلامی و گفتمان شهدای اسلام و انقلاب باشند.
این مدرس حوزه علمیه تصریح کرد: امروز وضعیت انقلاب اسلامی یک وضعیت فعال است نه منفعل و نظام جمهوری اسلامی حالت هجومی دارد و نه تدافعی و با توجه به این رویکرد است که پیروزی‌های پی در پی نظام را شاهدیم.
وی به انتخابات مجلس در اسفندماه اشاره کرد و گفت: دشمنان و معاندان نظام چند برنامه را در دستور کار خود در مورد انتخابات قرار داده‌اند که از جمله آنها اغتشاش به بهانه رد صلاحیت‌ها، عدم احراز صلاحیت عده‌ای، رمز تقلب در انتخابات، کاهش مشارکت مردم با شعار تحریم انتخابات و ... است از این رو انتظار می‌رود مردم به ویژه عشایر با هوشمندی در این عرصه مشارکت سیاسی و اجتماعی حضوری فعال از خود به نمایش بگذارند.
کعبی بر رعایت اخلاق انتخاباتی، پرهیز از تخریب کاندیدا‌ها، پرهیز از مجادله‌های بیهوده، رعایت نظام جامعه اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیدا‌ها و هواداران آنها تاکید کرد.
انتهای پیام/آ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول