اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باحضور مدیرکل دفتر عشایر کشور

نخستین آموزشگاه دخترانه عشایری در لالی افتتاح شد

خبرگزاری فارس: نخستین آموزشگاه دخترانه عشایری مقطع متوسطه با مساحتی بالغ بر 10 هزار متر‌مربع،‌ با حضور مدیرکل دفتر مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر کشور در منطقه لالی افتتاح شد.

نخستین آموزشگاه دخترانه عشایری در لالی افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش عشایر خوزستان،‌ عبدالرسول شکیبافر،‌ ‌مدیرکل دفتر مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر کشور در مراسم افتتاح این دبیرستان دخترانه اظهار کرد: رسیدگی به مناطق محروم و توسعه عدالت آموزشی در راستای گسترش تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مستعد مناطق محروم و عشایری از اهداف اولیه ایجاد مراکز شبانه روزی در سراسر کشور است. 
محمود توژی،‌ مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان نیز در ادامه مراسم با تاکید به نگاه ویژه به دانش‌آموزان دختر عشایر گفت:‌ تعلیم و تربیت دختران عشایری که مادران نسل آینده هستند،‌ یکی از اهداف این اداره است. زیرا با توجه به فرهنگ بومی و صعب‌العبور بودن جاده‌ها و دور‌افتاده بودن مناطق عشایری امکان تحصیل برای دختران کمتر از پسران فراهم شده است،‌ بنابراین احداث مدارس شبانه‌روزی می‌تواند گامی‌ برای تسهیل ادامه تحصیل آنان باشد. 
در این مراسم بخشدار و ‌مدیر آموزش و پرورش شهرستان لالی و معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان حضور داشتند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول