اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان البرز:

تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی‌ موجب کاهش بار ترافیک شهری می‌شود

خبرگزاری فارس: جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی موجب کاهش بار ترافیک شهری می‌شود.

تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی‌ موجب کاهش بار ترافیک شهری می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استانهای تهران و البرز، محمد علیدوستی با اشاره به انجام برنامه‌ریزی‌هایی به منظور ایجاد محدودیت تردد خودروهای شخصی در هسته مرکزی شهر کرج در روزهای پایانی سال اظهار کرد: تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی موجب کاهش بار ترافیک شهری می‌شود‌.

وی افزود: در صورت تصویب این طرح در شورای ترافیک استان، در روزهای پایانی سال تنها وسائط نقلیه عمومی و تاکسی‌ها امکان رفت و آمد در هسته مرکزی شهر کرج را خواهند داشت.

این مسئول گفت: این طرح با هدف تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده بیشتر از وسائط حمل و نقل عمومی اجرا می‌شود.

وی محدوده اجرای این طرح را از میدان شهید آجرلو تا میدان امام خمینی (ره)، از سمت شمال سه راه عظیمیه به سمت خیابان چالوس، از سمت جنوب میدان قدس و از شرق از ابتدای پل شورا به سمت میدان عظیمیه عنوان و اضافه کرد: براساس این طرح از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر و از 2 بعد از ظهر تا 8 شب تنها خودروهای عمومی نظیر تاکسی، اتوبوس، آمبولانس و آتش‌نشانی اجازه تردد در این محدوده را خواهند داشت.

علیدوستی در ادامه اظهار کرد: در صورت تصویب این طرح در شورای ترافیک، اجرای آن مستلزم همکاری سایر سازمان‌های عضو شورای ترافیک است و سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی باید سرویس دهی بیشتری برای این محدوده در نظر بگیرند.

وی همچنین از برنامه‌ریزی‌هایی به منظور ایجاد محدودیت تردد و پارک خودرو در خیابان امیری کرج خبر داد و گفت: به دلیل کم عرض بودن این خیابان و بارگیری وانت‌بارها که موجب مختل شدن تردد سایر خودروها و همچنین عابران پیاده شده است در صورت تصویب شورای ترافیک، به زودی پارک خودرو در ساعات و کاری در این خیابان ممنوع و تنها وانت‌بارها مجاز به توقف و بارگیری خواهند بود.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه بیشتر خودروهایی که در این خیابان پارک و موجب اختلال در تردد سایر خودروهای عبوری می‌شوند یا متعلق به کسبه است ‌یا مربوط به مشتری است، به همین منظور الزامی برای پارک خودرو در این خیابان احساس نمی‌شود‌.

علیدوستی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به گران بودن نرخ املاک مرکز شهر، تملک و ساخت یک پارکینگ بزرگ امکان‌پذیر نیست، ضمن اینکه با اجرای چنین راهکارهایی دسترسی و تمایل مردم به تردد در مرکز شهر بیشتر شده و به نوعی جذابیت بیشتری برای ورود خودروهای شخصی به مرکز شهر فراهم می‌شود که به عنوان یک کارشناس حوزه حمل و نقل و ترافیک انجام این راه را پیشنهاد نمی‌کنم، بلکه تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی راهکاری است که می‌تواند به مرور اما با تاثیرگذاری بیشتر موجب کاهش بار ترافیک شهر شود.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی البرز چاره اصلی کاهش ترافیک را تخلیه معابر تا حد ممکن از خودروهای شخصی عنوان و خاطرنشان کرد: با تخلیه و کاهش خیابان از خودروهای شخصی، وسائط عمومی مانند اتوبوس و تاکسی می‌توانند سریع‌تر در این مسیرها تردد کنند که این مسئله موجب ایجاد انگیزه در بین شهروندان برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر سطح معابر شهرهای پر ترافیک ایران حتی نسبت به بسیاری از شهرهای دنیا عریض‌تر است و مشکل ترافیک شهرهای بزرگ ایران در معابر نیست، گفت: دلیل اصلی ترافیک شهرهای ما آمار بالای استفاده از خودروی شخصی است، زیرا یک خودروی شخصی با قابلیت حمل چهار مسافر، فضایی حدود 12 مترمربع را اشغال می‌کند و این در حالی است که بسیاری از خودروهای در حال تردد در شهرهای بزرگ ایران تک سرنشین هستند، در صورتی که یک دستگاه اتوبوس با اشغال کمی بیشتر از فضای خیابان به نسبت خودروی شخصی، قابلیت جابه‌جایی 40 نفر را دارد.

انتهای پیام/ج30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول