اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اداره کل منابع طبیعی فارس صورت گرفت

برگزاری دوره آموزشی عفاف و حجاب

خبرگزاری فارس: دومین دوره آموزشی عفاف و حجاب در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی عفاف و حجاب
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس دومین دوره آموزشی عفاف و حجاب با حضور جمعی از بانوان و همسران شاغل این اداره کل برگزار شد.
در این دوره آموزشی که به مدت سه روز برگزار شده است اساتید برجسته حوزه و دانشگاه پیرامون مسئله حجاب و عفاف به سخنرانی پرداختند.
محبوبه ترابیان مسئول بانوان کمیته عفاف و حجاب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اجرایی کردن برنامه‌های جامع حجاب و عفاف در راستای ترویج فرهنگ حجاب بین شاغلان این اداره کل، بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی آموزشی، تهیه بسته فرهنگی حجاب و عفاف متناسب با جامعه هدف، اجرای اقدامات فرهنگی در راستای بهبود بنیان‌های اعتقادی در سطح جامعه به ویژه بین کارمندان را از محوری‌ترین اهداف این دوره آموزشی برشمرد و با اشاره به فعالیت‌های این کمیسیون گفت: توزیع کتاب‌های مرتبط با حجاب و عفاف، برگزاری مسابقه کتابخوانی، برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، تقدیر از بانوان دارای حجاب برتر، فعال کردن رابطان فرهنگی در شهرستان‌ها، برپایی نمایشگاه کتاب، حضور در مراسم ویژه از جمله شرکت در راهپیمایی 21 تیر ماه روز ملی عفاف و حجاب از مهم‌ترین فعالیت‌های این کمیسیون بوده است.
وی به ضرورت ارتقای سطح آگاهی در زمینه حجاب و عفاف اشاره و اظهار امیدواری کرد که با همکاری مراکز آموزش عالی دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای کارکنان در طول سال برگزار شود.
این مسئول با اشاره به این‌که میزان تأثیر مطالب و اطلاعات موجود در لوح‌های فشرده و نرم‌افزارها بیشتر از بروشور است، تصریح کرد: اعضا و فعالان فرهنگی کمیسیون بانوان این اداره کل اقدام به توزیع نرم‌افزارهایی با عنوان «حجاب» بین کارکنان کرده‌اند.
نرگس کتیرایی از اساتید حوزه و دانشگاه نیز در این جلسه با بیان اینکه حجاب به معنای واقعی علاوه بر تاثیرگذاری در زوایای مختلف اجتماع، این فرصت را به زن می‌بخشد که برخورد عاقلانه و هوشمندانه‌ای با ارزش‌های درونی خود داشته و بتواند اصالت و خویشتن خود را استخراج و کشف کند افزود: فلسفه حجاب و اهمیت جایگاه زن در اسلام به عنوان یک موضوع اعتقادی ریشه در روایات و احادیث دینی دارد به طوری که زیبایی‌های حجاب و خویشتن‌داری از مواردی است که به دفعات بسیار در قرآن کریم از آن یاد شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات و پیامدهای ناشی از بدحجابی در جامعه امروزی به ویژه خانواده‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: استفاده نادرست جوانان از وسایل سمعی بصری از جمله رایانه و ماهواره موجب بروز پدیده بلوغ زودرس و آگاهی‌های بیش از حد جوانان در برخی مسائل شده و جامعه را در معرض تهدید قرار داده است.
این مسئول افزایش آمار طلاق و عدم پایداری خانواده‌ها، بی‌رغبتی جوانان به امر ازدواج و بالارفتن سن ازدواج را از عواقب نگران کننده بی‌توجهی به مسئله عفاف و حجاب در جامعه عنوان کرد.                                                             
اجرای طرح صیانت از بانوان در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از سال 85  به امور بانوان این اداره کل محول شده است.
انتهای پیام/ی30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول